דב קלמנוביץ'
דב קלמנוביץ'חזקי עזרא

המשנה לראש עיריית ירושלים, דב קלמנוביץ', השתתף היום (שלישי) בדיון שנערך בכנסת על "חוק השבת" אותו יזם ח"כ מיקי זוהר (ליכוד).

קלמנוביץ מציין כי הוא היה הדתי היחיד שהשתתף בדיון החשוב, ובראיול לערוץ 7 הוא אומר כי לצערו הציונות הדתית, אינה רואה את המאבק על השבת כמאבק חשוב.

"לציונות דתית צריכה להיות משנה סדורה בנושא הפרהסיה הציבורית במדינת ישראל", קובע קלמנוביץ'. "אני בוודאי לא חשוד כמי שארץ ישראל לא חשובה לו. הקרבתי מבשרי למען ארץ ישראל. אבל אני חושב שאנחנו כציונים דתיים צריכים לתת את דעתנו על אחד הנושאים הדרמטיים של חיינו והוא השבת. לצערי הציונות הדתית לא אומרת את דברה".

קלמנוביץ' סבור שמרכז קניות או קולנוע שפתוחים בשבת צריכים להפריע לכל אחד ואחת מאיתנו, "יש לי עניין שאנשים לא יעבדו בשבת. הייתי בחיפה בשבת האחרונה, האוטובוסים נוסעים שם רגיל, האם אנחנו רוצים שבארץ ישראל הפרהסיה בשבת תראה כמו בארה"ב ולונדון, שהכל שם פועל. שבת צריכה להיות שבת יהודית לא שבת ישראלית".

"לי מפריע שבירושלים פתוח מתחם יס פלנט עם עשרות בתי קולנוע ובתי מסחר, לי כואב אם מישהו אוכל חזיר ואני לא אומר שזה לא מעניין אותי, זה כן מפריע לי שיס פלנט פועל בשבת כי השבת היא כבר לא אותה שבת", מסביר קלמנוביץ'.

קלמנוביץ' קורא להנהגת הציונות הדתית, לומר את דברה בנושא השבת, "החרדים משמיעים את קולם, החילונים כמו ח"כ מיקי זוהר משמיעים את קולם ורק אנחנו לא. לדעתי הציונות הדתית צריכה להוביל את זה, אנחנו בניגוד לחרדים כן הולכים לסרטים, אותנו זה מעניין ששבת תהיה שבת למרות המעורבות שלנו עם יתר החברה. אני בהחלט חרד לפרהסיה הציבורית, אני חרד שיסעו אוטובוסים בשבת".