אילוסטרציה
אילוסטרציהפלאש 90

חברת הכנסת ד"ר יפעת שאשא ביטון, יו"ר הועדה לשלום הילד, תובעת את מיצוי הדין עם המטפלת שתועדה כשהיא מטלטלת פעוטה במעון יום באשקלון.

כזכור, המטפלת תועדה במצלמות האבטחה של המעון בו היא מועסקת כאשר היא חובטת בפעוטה בשעה בה אמורה הייתה להרדים אותה. המקרה שאירע לפני כחודש נחשף רק בימים האחרונים על ידי הוריה הנדהמים של הפעוטה.

בסרטון נראית מטפלת נוספת העוסקת בניקוי המקום לצידה של המטפלת החובטת ואינה מתקוממת נגד המעשה או מנסה למנוע אותו.  

ח"כ שאשא ביטון, יו"ר הוועדה לשלום הילד, מתייחסת לאירוע ואומרת: "תופעת ההתעללות בילדים במעונות היום ובכלל היא בלתי נסבלת". שאשא ביטו מזכירה כי "אתמול קיימנו בוועדה לזכויות הילד דיון בנושא מצבם הקשה של מעונות היום והתמקדנו בסוגיית כוח האדם במעונות, הכשרתו ומעמדו".

"נכון שמרבית המטפלות אינן 'מתעללות' והעשבים השוטים מביניהן מאפילות על האחרות אך כך או כך חייבים לקדם מציאות של צוות מעונות איכותי ובעל הכשרה מקצועית וכן להרחיב את הפיקוח על מעונות היום. כמו כן חייבים בענישה חמורה עם אלה שפוגעים בילדים במקום שאמור להיות מוגן ועוטף". 

חברת הכנסת תובעת ממערכת המשפט "למצות את מלוא חומרת הדין עם המטפלת הנפשעת וגם עם המטפלת שראתה זאת ולא עשתה דבר כדי למנוע את הפגיעה בפעוטה האומללה. אסור להקל ולו במעט. הפוגעים בילדים צריכים לדעת כי סופם להיענש ובמלוא חומרת הדין".