נתניהו ורבלין עם ראש המוסד היוצא והנכנס
נתניהו ורבלין עם ראש המוסד היוצא והנכנסצילום: קובי גדעון / לע"מ

נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש המוסד הנכנס יוסי כהן ובכירים נוספים השתתפו הערב (שלישי) באירוע פרידה מראש המוסד היוצא, תמיר פרדו, שנערך בתל אביב. 

ראש הממשלה נתניהו, שהיה זה שמינה את פרדו לכהונתו, נפרד ממנו במילים חמות, "תמיר, בעוד כמה שעות ייתמו כארבעה עשורים לשירותך המסור לביצור כוחה של מדינת ישראל. עם ישראל כולו חייב לך הרבה על תרומתך המתמשכת והממושכת בביטחונו, ואני מבקש להודות לך באופן אישי".

"בחמש השנים ששימשת כראש המוסד עבדנו בשיתוף פעולה מלא. בחנו יחד את מפת האתגרים שניצבים בפני מדינת ישראל בזירה האזורית והעולמית והתווינו דרכים לתת להם מענה", הוסיף נתניהו.

כשמיניתי אותך לתפקיד, ראיתי בך את האדם הנכון שיכול להצעיד את המוסד קדימה נוכח המשימות המורכבות שיונחו לפתחה של ישראל", ציין ראש הממשלה, "ביקשת קדנציה מעניינת, תמיר, קיבלת אותה בגדול. המציאות הזאת כמובן לא מאפשרת לנו אפילו שעה קלה של מנוחה. זרועות הביטחון של ישראל, והמוסד בפרט, מגויסים כולם להגנה על ביטחוננו".

פרדו אמר באירוע, "כובד האחריות לפקד ולהנהיג את המוסד, על אלפי משרתיו, אינו ברור או מובן מאליו .אתם משרתי המוסד, הנכם ריכוז של עוצמה, מצוינות, אומץ לב, תעוזה, דבקות במשימה, יצירתיות אין קץ, חכמה ויושרה. חיתוך היכולות הללו, הביא את המוסד למצב בו 'אין משימה בלתי אפשרית', אין סוגיה לה לא ניתן לתת פיתרון. לא בכדי, עשרות ארגונים עמיתים מרחבי העולם מבקשים את קרבתנו".

"תודה רבה לכולכם. אני, כראש המוסד, מלאכתי הייתה קלה, אתם ביצעתם הכל בכישרון יוצא דופן ובאמונה שלמה. בשנים האחרונות גדלה אחריות המוסד והתרחבה. נדרשנו לספק פתרונות בסוגיות ובתחומים חדשים. העובדה כי פני העימותים השתנו לחלוטין, דרשה התאמה ארגונית ומבצעית. השתתפות המוסד כמרכיב משמעותי בהכרעה בעימותים, הופכת להיות מרכיב מרכזי. לשמחתי הרבה, ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל, הינם שותפים מלאים לראיית עולם זאת, ואומר בגאווה כי ראש הממשלה היה ראשון הצופים בהתפתחות חיונית זו", הוסיף פרדו.

פרדו נפרד במילים חמות גם מהנשיא ריבלין ואיחל הצלחה למחליפו, "בתקופת כהונתי היה בית הנשיא פתוח לי ולמוסד כולו, הנשיא לשעבר שמעון פרס ונשיא המדינה בהווה ראובן ריבלין, תמכו וליוו אותנו לאורך כל הדרך. למחליפי בתפקיד יוסי – יש לך את כל הנדרש לקחת את המוסד למחוזות חדשים, להגביה את הרף ולהתאימו למציאות החדשה, ההולכת ונרקמת מול עינינו, עלה והצלח".

ראש המוסד הנכנס, יוסי כהן, אמר באירוע, "מאז ועד היום שיתפנו פעולה, כשיש לנו מטרה משותפת – להצעיד את הארגון קדימה ולהבנות את כוחו כדי שיהיה מסוגל להתמודד עם אתגרי הביטחון של ישראל.כולנו במוסד מבינים את גודל האחריות שמוטלת על כתפינו. בשם כל אנשי המוסד אני מתחייב שנעשה כמיטב יכולתנו, בל שעה, בכל מקום – כדי לבצר את כוחה של ישראל".