חנין זועבי
חנין זועביצילום: פלאש 90

פרקליטות מחוז צפון הגישה היום (חמישי), על דעת היועץ המשפטי לממשלה, כתב אישום נגד ח"כ חנין זועבי (הרשימה המשותפת), לבית משפט השלום בנצרת.

בהתאם להסדר שנחתם בין הצדדים, תודה ותורשע חה"כ זועבי בעבירה של העלבת עובד ציבור לפי סעיף 288 לחוק העונשין. 

בכתב האישום נטען כי זועבי הגיעה בחודש יולי 2014 לבית משפט השלום בנצרת, שם התקיימו דיונים בבקשות להארכת מעצר של חשודים  בהפרות סדר, שהתקיימו במגזר הערבי בנצרת בעקבות רצח הנער הערבי מוחמד אבו חדיר בירושלים.

את המדינה ייצגו בדיונים אלו השוטרים איהאב חדאד ובושור עמאר, חוקרי משטרה ממוצא ערבי, שהינם עובדי ציבור, ושימשו כטועני מעצרים באותו היום.   

באחת ההפסקות בדיונים, מעט לאחר השעה 17:00, שהו השוטרים וזועבי מחוץ לאולם בית המשפט לנוער, יחד עם קהל של בני משפחות עצורים ועורכי דין שייצגו אותם. 

בשלב כלשהו הרימה זועבי את קולה וצעקה בכעס בערבית אל הנוכחים במקום לפעול נגד השוטרים, כשהיא מצביעה שוב ושוב לעבר השוטר חדאד, עקב היותם של השניים שוטרים ערבים בשירות המדינה הפועלים במסגרת תפקידם, בין היתר, גם נגד חשודים ערבים. 

בין היתר, צעקה זועבי את הדברים הבאים: "נידוי חברתי צריך לירוק להם בפרצוף, אלה שמעידים עם... נגד בנינו ובנותינו, אלה שמשתפים פעולה עם המדכא נגד בני עמם, צריך לנקות בהם את הרצפה. לנקות בהם את הרצפה. לא ללחוץ להם את היד, ולא נתן להם להיות בינינו, ושיפחדו מאיתנו. וכשהם ברחוב שיפחדו מאתנו. שיפחדו מה'שבאב' שנעצרים על סמך המידעים שהם שולחים, אלה הם שמוסרים מידע למשטרה, שלפיו עוצרים את הצעירים שלנו ואת בנותינו. בשיא החוצפה עומד כאן בינינו בשיא החוצפה, החוצפן.  אין יראה, אין כבוד, מה קרה? איזו חוצפה?"

אחד הנוכחים במקום צילם את הארוע בחלקו, והדברים פורסמו לאחר מכן ברשת האינטרנט.

בכתב האישום נטען "דברים אלה של זועבי פגעו בשוטרים שמלאו את תפקידם, השפילו אותם, ואף גרמו להם לחוש מאוימים. במעשיה אלה, העליבה הנאשמת את השוטרים, שהינם עובדי ציבור, בעת שמלאו את תפקידם ובנוגע למילוי תפקידם".

זועבי מואשמת כאמור בעבירה של העלבת עובד ציבור והיא צפויה להודות בה במסגרת הסדר הטיעון עמה.