לשיר מהלב
לשיר מהלבצילום: Maxim Shemetov | reuters

קולי נדם | חדשיר | בנימין כהן

את האמנות צריכים להשאיר מחוץ לפוליטיקה, כך לוחשים לנו על אֹזן שמאל.

אבל כמו כל לחישה שמאלית, כשאנו לוחשים על אֹזן ימין בחזרה, לחישתנו תיכנס ותצא מהצד השני כלעומת שבאה.

השיר הראשון הבא במדורנו אמנם לא שייך לימין או שמאל, אך הוא כן זועק את אשר על לבו.

השקפת עולמו לא מתגלה עד כה, בעיקר תהיותיו. את השאלות תכתבו בצד, בסוף השיעור או מתי שהוא אחֵר, כהן יענה עליהן
את בנימין כהן לא הכרתי, בכל רחבי הגוגל לא נמצאת תמונתו ושיריו הספורים שעלו לאטמוספירה האינטרנטית לא זכו לחשיפה. מה שכן ידוע לנו, על פי הקומוניקט, הוא זאת: "בנימין כהן הוא יוצר, מלחין ומבצע. לפני כחמש עשרה שנים החל בנימין במסע חיפוש שורשי, מה שהצית בו תהליך של התחזקות ושל יצירה מקורית מתוך האמונה והחיבור לבורא."

כמו כן, מעניק לנו הקומוניקט כמה עובדות על הדרך המוזיקלית. הוא מספר כי לאחרונה סיים כהן בהקלטות אלבום הסולו השני שלו (מסתבר שהיה גם כזה ראשון, שמו: "ותמיד לבחור"). על ההפקה המוזיקלית אמון ראובן חיון, ועוד משפט אחד - "האלבום מאפשר למאזין הצצה לתוך נבכי נשמתו של בנימין, בו הוא מציג לראווה את תחושותיו וחוויותיו השונות השזורות בהשקפת עולמו".

השקפת עולמו לא מתגלה עד כה, בעיקר תהיותיו. את השאלות תכתבו בצד, בסוף השיעור או מתי שהוא אחֵר, כהן יענה עליהן. בחדשירים שבינתיים הקול נכון, העיבוד זורם והמילים מקוריות, סוף סוף מילים מקוריות. הוא כותב על האתגרים שלו, שלנו. הוא מתפלל, הוא מתפתל, הוא לא מותיר לנו אלא להתפעל מהכישרון הזה.

נשאר רק להסיר את הלוט מדמות הצללים המוכשרת, ועד אז נאלץ להסתפק בעטיפת חדשיר עם דיוקנו של בנימין זאב הרצל, כנראה.

קטנות

שיר נחמה

זכרני נא | חדשיר | דב שורין

ונחזור ימינה.

כשחבר כנסת מתפטר בעקבות מסכת תלונות וחשדות נגדו ולשכונה בא חבר חדש, האחרון בעיקר נבוך: "אני שמח לחזור, אבל הנסיבות שהובילו לכך מצערות", הוא מספר למנומנמי הספה בסלון. גם כשחונכים אמבולנס חדש מתפללים שהוא ישרת גם כשחונכים אמבולנס חדש מתפללים שהוא ישרת רק יולדות ובבתי קברות "יטמנו רק בשיבה טובה" מבטיח ראש העיר
רק יולדות ובבתי קברות "יטמנו רק בשיבה טובה" מבטיח ראש העיר.

אז דב שורין חוזר לעניינים. הוא רוכב על החמור הלבן כל הדרך מאלמוניותו עד לצמד המילים הכמעט מחופשות ביותר במנועי החיפוש, ועל הדרך דורך על מראיינים חדים בטלוויזיה הישראלית, קומיקאים ברדיו התל אביבי כשהכל פורה ורבה ברשתות החברתיות לעין כל.

לא בטוח שכך שורין היה מתלהב לחזור לעניינים. רצה הבורא וסובבה הסיבה, ואנו מאמינים בהשגחה עליונה שמכריחה אותנו להכיר קצת יותר את המוזיקה של פצצת האנרגיה הזו, עם הזיק בעיניים, המגניביות בגרון והשובבות המוזיקלית.

התחילו עם גרסת המקור לשיר השבוע (אל תפספסו את סולו הגיטרה המדהים בדקה 2:03). משם עופו עם המלצות יוטיוב מ'עוד באותו נושא'. כל עוד הנושא הוא שורין, אני אתכם.

רק אל תסיקו לי מסקנות, כן?

מעלה באוב

לסיום,

דווקא הקלילות, הפשטות המלודית, קולות הרקע שאף תועדו רשמית במילים המופיעות בתחתית היוטיוב ("הכפירים שואגים  לטרף, ווואאאאא!!!! הכפירים שואגים שואגים לטרף, וווואא!!!") הופכים את השיר הבא מהזמנה לקרב אל להיט קומזיצים קדוש.

הכפירים שואגים והשיירה עוברת.

שבת שלום!

עוזיאל.

---

מתוך מגזין ערוץ 7