אריה דרעי
אריה דרעיצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה וינשטיין מסר היום (חמישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו את חוות דעתו בעניין אפשרות מינויו של השר אריה דרעי לתפקיד שר הפנים. המינוי יובא לאישור הממשלה ביום ראשון הקרוב.

וינשטיין קובע כי מינויו של דרעי לשר הפנים אינו מעורר קשיים משפטיים. "עמדתי היא, אפוא, כי אמות-המידה שהתווה בית המשפט העליון בפסיקתו בסוגיה שלפנינו אינן מובילות למסקנה כי מינויו של דרעי לתפקיד שר הפנים לוקה, במישור המשפטי, באי-סבירות קיצונית''.

יחד עם זאת מציין היועץ המשפטי לממשלה, ''יש לשוב ולהזכיר כי גם עצם מינויו של דרעי לתפקיד שר נמצא כמעורר קשיים משפטיים ואף הוגדר על-ידי בית המשפט העליון כמצוי 'על גבול מתחם הסבירות'. כוחן של קביעות אלו שריר גם ביחס למינוי המוצע כעת.

"עוד יש לציין, וזאת בגדר הברור מאליו כמעט, כי כל האמור עד כה עניינו במישור המשפטי גרידא, כאשר – בהשאלה מדברי השופט זמיר בעניין הנגבי – אין בכך כדי לומר שהחלטה על מינוי כאמור הינה 'טובה וראויה', אלא אך כי היא אינה נוגדת את הדין''.

נזכיר כי אריה דרעי הורשע בשנת 1999 בלקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים. הוא נידון למאסר של 3 שנים והוטל עליו קלון. בעקבות הגשת כתב האישום נאלץ דרעי להתפטר ממשרד הפנים ולהסיר את חסינותו.