גנץ ו-3 האימהות
גנץ ו-3 האימהותצילום: ששון תירם

השנה השנייה של פרס ירושלים לאחדות ישראל יוצא לדרך, בקריאה לאישים, ארגונים ומיזמים להגיש מועמדות לשלוש קטגוריות בתחום האחדות בסדר גודל מקומי, ארצי ובינלאומי.

הפרס נועד להעלות על נס ארגונים ויחידים מהארץ ומהתפוצות הפועלים לקידום האחדות בקרב העם בישראל.

יוזמי הפרס מבקשים לשמר ולהנציח את האחדות שבאה לידי ביטוי בתקופה שלאחר החטיפה, ולקדם ערך זה באמצעות עידוד יוזמות חברתיות העוסקות בנושא.

השנה נוספו שני חברים חדשים לוועדת הפרס, הרמטכ"ל ה-20 של מדינת ישראל רא"ל במיל' בני גנץ, ויו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי שמצטרפים לשאר חברי ועדת הפרס ראש העיר ירושלים ניר ברקת, העומד בראש הוועדה, הרב הלורד ג'ונתן זקס,  פרופ' יולי תמיר, הרב יצחק גרוסמן, הרב ד"ר דני טרופר, אורלי וילנאי, קובי אוז והמשפחות- יפרח, שער ופרנקל.

"ליוויתי את המשפחות בתקופת החטיפה, גיליתי אנשים נדירים עם עוצמות נפש גדולות", סיפר גנץ. "ההצטרפות לועדת הפרס היא סגירת מעגל שהחלה במבצע 'שובו אחים' ומסתיים בהנצחה ראויה לבנים שמאחדת את החברה הישראלית. בדרך זו או אחרת כי המשך קידום האחדות הוא בבחינת מפעל מורשת ראוי לאותה אחדות שליוותה אותנו בימי 'שובו אחים' ו'צוק איתן'".

עוד הוסיף, "בתוקף תפקידי, הייתה לי פרספקטיבה ייחודית על חשיבותה של אחדות לאומית. אני מאמין בכל ליבי שעתיד העם והמדינה תלויים בחוזקנו כשאנו מאוחדים. אני מתרגש לעודד ולתמוך בכל אלה שמאמינים בחשיבותה של עבודה משותפת, ושמח שנפלה בחלקי לשבת בוועדה של פרס ירושלים לאחדות".

יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי אמר כי "ירושלים מחברת אותנו לעבר ולעתיד, ומגלמת חלומות ותקוות. היא מאחדת את כולנו סביב טרגדיות וסביב ניצחונות, אך ראוי הוא שמתוך הטרגדיה נקום ונתאחד בעשייה, נתינה וראיית אחד את השני. אני מברך את משפחת שער, משפחת יפרח ומשפחת פרנקל על היוזמה, ולכבוד הוא לי לקחת בה חלק".