בכפר ערערה אותר בכניסת השבת המחבל נשאת מלחם, שרצח שלושה בני אדם בתל אביב לפני שבוע ונמלט. 

בזירה התנהלו חילופי יריות בין כוחות הימ"מ והשב"כ לבין מלחם עד שנורה וחוסל. במהלך הפעילות המשטרתית נעצרו חמישה חשודים, שעל פי החשד היו בקשר עם המחבל וסייעו לו להימלט.

מפרטים ראשונים עולה כי הנשק באמצעותו ירה לעבר הכוחות היה אותו נשק באמצעותו בוצע הרצח בתל אביב - כלי נשק מסוג "פלקון".

ראש הממשלה נתניהו בירך על הפעולה, "המשטרה, השב"כ וכוחות הימ"מ פעלו ללא לאות, בשיטתיות ובמקצועיות עד לאיתור ונטרול המחבל".

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון שיבח את הפעולה, "חיסולו של המחבל נשאת מלחם מוכיח פעם נוספת, כי מדינת ישראל תרדוף עד חורמה אחר דורשי רעתה בכל מקום, בתוך המדינה, לאורך גבולותיה ואף הרחק מהם - ותניח עליהם את ידה. זו המחויבות שלנו לביטחונם של אזרחי ישראל. אני מברך את כוחות הביטחון - משטרת ישראל, שירות הביטחון הכללי ושאר העוסקים במלאכה"

השר לביטחון פנים גלעד ארדן מסר, "אני מודה לכוחות המשטרה, לוחמי הימ"מ, מג"ב, שב"כ, צה"ל וכל מי שלקח חלק במאמץ הגדול לאתר את המחבל הנפשע שביצע את הפיגוע בשבוע שעבר בדיזנגוף. מאז הפיגוע כוחותינו עבדו יומם וליל והפכו אבן אחר אבן בכל מקום על מנת לאתר את המחבל, ואני שמח שהיום המאמץ הגדול נשא פרי. נמשיך להילחם בטרור בכל העוצמה ומי שיפגע בנו - אנו נפגע בו".

שר המודיעין והתחבורה ישראל כ"ץ הוסיף, "ביטחון ישראל נמצא בידיים טובות ומי שירים יד על אזרחי מדינת ישראל ומי שיסייע לו ישלם את מלוא המחיר".

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב רוני אלשיך, הבהיר לאחר החיסול כי "המשימה טרם הושלמה. המשטרה והשב"כ ימשיכו, בנחישות ובשטתיות, לחשיפת כל המעורבים ומיצוי הדין עמם. על כל מי שמעורב בפעילות טרור באופן זה או אחר לדעת שיש בידינו את האמצעים, הנחישות ואורך הרוח וידינו תגיע בסופו של דבר לכל אחד ואחד מהמעורבים בטרור".