יעקב פרי
יעקב פריצילום: פלאש 90

ראש השב"כ לשעבר ח"כ יעקב פרי ('יש עתיד') התייחס במהלך השבת למצוד אחר המחבל, לחיסולו, להתנהלות כוחות הביטחון ולמעורבותם של ערביי ישראל בטרור.

"בתופעות של טרור יהודי אני מקפיד לומר כי כמו שאסור להכליל את כל תושבי ההתנחלויות ביהודה ושומרון כך אין להכליל זאת בקרב ערביי ישראל. מספרם של ערביי ישראל שמעורבים ישירות בטרור הוא קטן ומזערי ואני מקווה שלא יגדל", אמר בפתח דבריו פרי.

בהתייחס לביקורת מצד התקשורת על המצוד אחר המחבל, "משטרת ישראל והשב"כ עשו עבודת מודיעין ראויה ומדויקת. אני לא טוען שלא צריך לבקר את השב"כ והמשטרה אך עדיין לא יבשה העין מהאירוע הקשה בדיזנגוף והחלה הביקורת והשיח על המחדל כיצד ייתכן שמחבל בורח מזירת אירוע. ביקורת צריכה להיעשות באופן פרופורציונלי ומאוזן ולא כך נוהגים חלק מאנשי התקשורת במדינת ישראל".

בהתייחס לחדירת האיסלאם לזרמים בחברה אמר פרי, "האיסלאם הרדיקאלי חודר לאותם וואקומים שהממשלה וההזנחה שלה בערביי ישראל ובמגזר הבדואי לא מצליחים למדר".

פרי הוסיף, "משטרת ישראל חוששת להיכנס לשכונות במזרח ירושלים, לפזורה הבדואית והדבר נובע עקב חוסר משאבים וסדר עדיפויות קלוקל. דרוש שינוי בסדר העדיפויות בקרב המשטרה ושירות הביטחון. במערכת המשטרתית יש לחזק את הקשר בין המשטרה לאזרח ואת האמון ביניהם"

על הדיווח בסקרים לפיהם יש עתיד מתחזקת אמר פרי "עם ישראל הוא פיקח, רואה את עבודתנו ונותן לנו ציונים טובים". לשאלת המנחה האם לפיד "חותך ימינה", השיב פרי כי "זו אינה שבירה ימינה. אנו רוצים למצב עצמנו כמרכז. יש עתיד היא רשימה פתוחה בפני אנשים איכותיים ממערכת הביטחון כמו גבי אשכנזי, בני גנץ, מופז ועוד".

לשאלתו על המינוי של דרעי הצפוי מחר לשר הפנים, "אני מאחל לו הצלחה בתפקידו. לא הייתי רוצה כי אנשים שהוטל עליהם קלון יחזרו למערכת הפוליטית. דרושה הצעת חוק כי כל מי שחל עליו קלון לא יחזור למערכת הפוליטית אבל כאשר הוא כבר חלק מהממשלה הנוכחית אין חשיבות לראשות המשרד בו הוא יעמוד".