ליונס. קלע את סל הניצחון עם סיום המשחק
ליונס. קלע את סל הניצחון עם סיום המשחקצילום: אודליה מטרי, מכבי ראשל"צ

פעם, לא מזמן, משחק בין מכבי ראשון לציון ובני הרצליה היה עוד משחק משמים בכדורסל הישראלי. בכל זאת, השתיים לא נמנות על ארבע הקבוצות הגדולות, לא מבחינת היסטוריה, לא מבחינת יריבות ובטח שלא מבחינת כמות אוהדים. ככה זה כשאתה נמצא בצמוד למיקום הגיאוגרפי של תל אביב. 

עם השתפרותה של ליגת ווינר סל, התחרותיות והשיוויון שבין הקבוצות כולן בליגה הבכירה, גם השתיים הללו שנפגשו הערב (מוצאי שבת) במעמד רבע גמר גביע המדינה שבכדורסל באולם היובל שבהרצליה, שיפרו את מעמדן. יחד עם שחקני רכש מצויינים וגם ישראלים בכירים, השתיים נמצאות בצמרת טבלת ליגת ווינר סל, ולא בכדי.

פעמיים העונה ניצחה בני הרצליה את מכבי ראשל"צ בליגת ווינר סל.הערב (מוצאי שבת) חסרה לה חצי שנייה כדי לעשות זאת שוב. אך מארק ליונס, 2.9 שניות לסיום המשחק חדר אל רחבת הרצליה ועם סל ענק קבע ניצחון ראשון לראשון העונה על הרצליה, דווקא במשחק שקבע לא מעט. 78:77 לראשון שמעפילה אל חצי גמר גביע המדינה שבכדורסל. 

ראשון לציון הגיעה למשחק הערב, משחק בסיומו רק אחת תעפיל אל שלב חצי גמר גביע המדינה שבכדורסל, אחרי הניצחון על וילרבאן הצרפתית ביום רביעי האחרון במסגרת היורופ קאפ, וקיוותה להמשיך את היכולת הנפלאה מהמשחק האירופי גם מול הקבוצה מהרצליה, אך ידעה שקל זה לא יהיה עבורה. 

ואכן, הכתומים שכבר הובילו ב-15 נקודות הפרש, נקלעו לקושי גדול החל מהרבע השלישי שנמשך ממש עד לסיום הזמן החוקי של המשחק.

אז אמנם כמות אוהדים גדולה בדומה לזו של ארבע הקבוצות אין לשתיים שנפגשו הערב באולם היובל שבהרצליה, אך האולם היה מלא עד אפס מקום, במה שנתן אווירה מצויינת למשחק מצויין ודרמטי. 

המשחק נפתח בקצב מהיר מאוד, כששתי הקבוצות הציגו התקפות מהירות וטובות ואפס הגנה. דרו קרופורד בלט הרצליה עם תשע נקודות, ובראשון היו אלה הצמד כריס רייט ודריל מונרו שהובילו את רשימת הקלעים הכתומים בפתיחה. אחרי 10 דקות של משחק, הקבוצות שמרו על תוצאה צמודה, 23:22. 

אל הרבע השני עלו הכתומים מראשון חדים יותר ופתחו פער גדול, כשבירידה להפסקת המחצית התוצאה עמדה על 48:33 לזכותם. ובכל זאת הכתומים ירדו אל חדר ההלבשה בהפסקה עם דאגה, זאת לנוכח פציעתו של כוכבם הגדול דריל מונרו המצויין שנפצע בירך, ירד לחדר ההלבשה לקבלת טיפול והיה בסימן שאלה לגבי המשך המשחק.

אל המחצית השניה עלו שתי הקבוצות מעט עייפות והפגינו בלבול רב בהתקפה. בעוד שראשון קפאה, הרצליה השתלטה על המשחק והחלה לצמק את התוצאה בדרך להפוך את התוצאה עם סיום הרבע השלישי, 54:56 להרצליה. 

הכתומים שקלעו רק 6 נקודות בכל הרבע השלישי, היו נראים כבר בדרך להפסד, עד שמונרו חזר אל הפרקט למרות הפציעה ובדאנק גדול החזיר את קבוצתו מראשון לתמונת המשחק. שלשה וקליעת עונשין של שון דאוסון הצעיר המוכשר הפכה בחזרה את התוצאה, כשהפעם היתרון היה של הכתומים 70:69.

דרו קרופורד הזר המצויין של הרצליה עשה גם הוא סל ועבירה והחזיר את היתרון לקבוצתו שלו, 73:75 כשנותרו 23 שניות בלבד לסיום המשחק. קווין פאלמר עוד הספיק לקלוע שלשה מהפינה שהחזירה את היתרון לצד הכתום, אך זריקה של סינגלטון שנחסמה בצורה לא חוקית קבעה 76:77 להרצליה, 3.1 שניות לסיום המשחק. נגמר? ממש לא.

ראשון הלכה לליונס במהלך האחרון וקיבלה סל ניצחון ענק על הבאזר, שסידר לה כרטיס לחצי גמר גביע המדינה שבכדורסל, עם סל שקבע ניצחון בתואה 78:77.

הרבו לקלוע לבני הרצליה: דרו קרופורד 24 (9 ריב', 5 אס'), אמאדי אנדיי 13 (4 ריב'), כארם משעור 11, סטיבן דניס 10 (5 אס'), ג'יימס סינגלטון 9 (5 ריב'), אבירם זליקוביץ' 7 (5 ריב'), דני רובין שיחקו ולא קלעו: מורן רוט, ג'מאר סמואלס ויפתח זיו.

לראשון לציון: דריל מונרו 23 (6 ריב'), שון דאוסון 16 (9 ריב'), כריס רייט 14 (10 ריב'), מארק ליונס 11 (7 אס'), ניצן חנוכי וקווין פאלמר 7 כל אחד. שיחקו ולא קלעו: גולן גוט, טוני יאנגר ועידן זלמנסון.