יוחאי דמרי
יוחאי דמריעצמי

במכתב ששיגר ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, מתריע ראש מועצת הר חברון, יוחאי דמרי, מטיוח החקירות בפרשת עזרא נאווי ופעילי השמאל הקיצוני רק משום שהם פעילים בעמותות המוגדרות כעמותות לזכויות אדם.

דמרי מזכיר בראשית מכתבו לוינשטיין כי תחקיר 'עובדה' הציג צילומים המוכיחים כי עזרא נאווי מארגון "תעיו"ש" ונאסר נוואג'ה מארגון "בצלם" פועלים יחדיו כדי למסור פלסטינים שמעוניינים למכור אדמות ליהודים במרחב הר חברון לידי המודיעין המסכל הפלסטיני "מתוך מודעות ברורה שהמודיעין הפלסטיני יוציא אותם להורג לאחר עינויים קשים".

דמרי מוסיף ומדגיש כי "עזרא נאווי ונאסר נוואג'עה אינם דגי רקק בארגונים אלו, אלא מי שמרכזים את פעילות הארגונים 'תאיוש' ו'בצלם' באזור הר חברון. מזה שנים שאנו במועצה מתריעים בפני גורמי הביטחון, כי מדובר באנשים שמטרתם האמיתית אינה להגן על זכויות אדם, אלא ליצור פרובוקציות,להתסיס את השטח, לעורר ריב ומדון ולהשפיל מתיישבים וחיילי צה"ל באמצעות מימון המגיע ממדינות זרות".

עוד הוא כותב כי "במקביל לפרסום התכנית הוגשה תלונה למשטרת ישראל כנגד השניים בבקשה לפתוח בחקירה שתוביל להעמדתם לדין בגין הפשעים החמורים שבוצעו לעיני המצלמות".

כאמור, גולת הכותרת של מכתבו היא בקשה למנוע את טיוח החקירה ווידוא שאכן זו מתבצעת כנדרש בחוק: "אבקשך לוודא שהנושא נחקר בצורה הראויה והמתבקשת נוכח חומרת העבירות וחומר הראיות הקיים ולא מטואטא אל מתחת לשטיח רק בשל היותם עבריינים פעילים מרכזיים בעמותות המתיימרות לפעול בשם זכויות אדם".