גל מקל. שוב צהוב
גל מקל. שוב צהובצילום: מהפייסבוק

אחרי אינספור שיחות, משא ומתן ארוך שהתפרש על פני כמה שנים והצעות הדדיות, חתם היום (ראשון) באופן סופי גל מקל במדי מועדון הכדורסל של מכבי תל אביב. 

מקל, בן ה-27, חתם על חוזה במועדון הצהוב בו גדל למשך 3.5 שנים, ולמעשה זו תהיה הקדנציה השניה של מקל, אחד משני שחקני הנבחרת הישראלים הבולטים יחד עם עמרי כספי, במדי מכבי תל אביב. 

לפני כחודשיים איבד מקל את מקומו בסגל פרטיזן בלגרד. חודשיים שהשחקן הוקפא ולא שולמה לו אף משכורת. משחק רבע הגמר אמש של הצהובים מתל אביב מול הירוקים מחיפה במסגרת גביע המדינה שבכדורסל, הביא את הצהובים להאיץ את המשא ומתן עם השחקן שחיכה להצעה מעניינת, כזו שתיתן לו דקות משחק רבות ומובטחות ורצוי גם במדי קבוצה שתשחק ברמות הגבוהות ביותר שאפשר בשאיפה לכזו שעשויה לזכות בתארים.

מכבי תל אביב עמדה בדרישות.

על פי ההערכות, שכרו של מקל במכבי ת"א יהיה כחצי מיליון דולר בעונה, סכום שישוחרר מחוזהו היקר של הרכז המאכזב ג'ורדן פארמר שישוחרר כעת במיידי מהקבוצה הצהובה. במכבי כבר סיכמו עם הגארד האמריקני בעל האזרחות הישראלית על פיצוי כספי, וההערכה היא, שהפרידה מפרמאר תעלה למועדון כחצי מיליון דולר.

לצערה של מכבי ומקל, מועד רישום השחקנים במפעל היורוקאפ האירופי, המפעל השני בחשיבותו בו משחקת מכבי, הסתיים, ולכן מקל לא יוכל לשחק בשני המשחקים שנותרו למכבי בסיבוב הראשון של שלב הבתים השני. 

מקל אם כן ייקח חלק במדים הצהובים במסגרת האירופית רק בסיבוב השני של שלב הבתים השני, אז יפגוש את ניז'ני נובוגורד בה שיחק במשך העונה הקודמת. 

מקל רצה כבר זמן רב לחזור לארץ, והנסיבות שמביאות אותו למכבי ת"א עשויות לעשות טוב עבור שני הצדדים. 

לקבוצה מתל אביב גירסא אחרת לעזיבתו של פארמר. לדברי המועדון הצהוב, פארמר הוא זה שיזם את הפניה להנהלת המועדון וביקש להשתחרר מחוזהו בקבוצה בכדי לשוב עם משפחתו לארה"ב ולחפש קבוצה עבורו בליגת ה-NBA, ליגת הכדורסל הטובה בעולם. 

לדברי המועדון, "הנהלת מכבי הסכימה לשחרר את פארמר ומאחלת לשחקן הצלחה". במועדון הודו כי לצערם, "הדברים לא הסתדרו עם ג'ורדן כפי שכולנו רצינו, אבל זהו חלק מהספורט. ג'ורדן היה ונשאר חבר במשפחת מכבי", אמרו במועדון. 

בהודעה נוספת ששלחו בקבוצה לכלי התקשורת, הודה פארמר כי עזיבתו מגיעה לאחר רצון שלו ולא כי נחתך מהקבוצה. "אני רוצה להודות למכבי שכיבדה את בקשתי לעזוב", אמר השחקן, "מאוד רציתי לחזור למכבי בקיץ, ואני יודע ששני הצדדים קיוו והאמינו שהדברים יסתדרו בצורה שונה ממה שקרה במציאות. הבנתי שבסיטואציה שנוצרה במהלך העונה, יהיה לטובתי וגם לטובת הקבוצה שניפרד. איש לא אשם במצב שנוצר, זה חלק מהחיים ובוודאי חלק מהכדורסל".

הרכז המחזיק בתעודת אזרחות ישראלית בחר גם להודות לאוהדים, כשאמר "אני רוצה להודות לאוהדים על התמיכה שלהם ולהתנצל בפניהם שלא עמדנו בציפיות ביורוליג. אוהדי מכבי ידועים בתמיכה הנפלאה שלהם בקבוצתם ואין לי ספק שהם ימשיכו בכך. יש לי אמון שלם בצוות האימון ובחבריי שחקני מכבי, שיש להם את כל מה שנדרש כדי להחזיר את מכבי למקום שהיא שייכת אליו, וביכולתם לזכות בכל התארים שהם נלחמים עליהם העונה".

לסיום אמר הרכז, "תמיד אשאר תומך נלהב של מדינת ישראל ואוהד של מכבי תל אביב".