מונית
מוניתאילוסטרציה: פלאש 90

ועדת הפנים של הכנסת דנה היום (שני) במסים העירוניים המושתים על נהגי מוניות.

יו"ר הוועדה ח"כ דודי אמסלם (הליכוד) קרא להסדיר את הנושא ואיים ליזום חקיקה שתבטל את המסים הללו לחלוטין.

"אם המסים העירוניים המושתים על נהגי מוניות לא יוסדרו באופן הוגן, אוביל חקיקה לביטול האגרות העירוניות הללו. נהגי המוניות עובדים קשה מאד כדי להתפרנס, והעיריות גובות מהם מסים עבור תחנות המוניות ומפרצי החניה שלהם, בשעה שאת המסופים של האוטובוסים המדינה מממנת", אמר ח"כ אמסלם.

"הוועדה קוראת למשרד הפנים לבחון מדוע בכלל צריך להשית אגרה נוספת על נהגי המוניות. לא כל מי שזז צריך לשלם. ואם כן, לא יכול להיות שתהיה שונות כזו בין ערים. לא כל עיר תקום בבוקר ותחליט כמה ישלמו המוניות", הדגיש.

אשר בן שושן, מנהל הרשות לתחבורה בעיריית תל אביב, אמר כי "מוניות הן אחד הכלים החשובים לניוד. אין להשוות מקומות לחניית מוניות לתחנות אוטובוס כי תחנות האוטובוס נועדו לאיסוף והורדת נוסעים. המרחב הציבורי מאד מצומצם והיקף החניות של מוניות בתל אביב הוא מאות רבות של חניות".

ניסים חנגל מעיריית פתח תקווה סיפר כי "בפתח תקווה לא גובים על חניית מוניות, רק על מבני התחנה. דווקא אוטובוסים בתחנות הקצה כן משלמים דמי שימוש על מגרשי החניה. לטעמי גם תחנות מוניות צריכות לשלם. אצלנו הן לא משלמות מסיבות היסטוריות".

מיטל להבי, סגנית ראש העיר תל אביב, הדגישה בדיון "מוניות זה נורא חשוב. עם זאת אין ספק שמי שמחזיק עסק צריך לשלם ארנונה. זה שבכלל נותנים להם חנייה, זה כבר הרבה. אי אפשר להקצות חניה במרחב הציבורי ללא מחיר. הצרכים הולכים וגדלים. המוניות חונות במקומות הכי אטרקטיביים בעיר. את תחנות האוטובוס הסופיות ממקמים במקומות פחות נדרשים".