אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמןפלאש 90

בישראל נתקלים בימים האחרונים בזעם רב מצידה של בלארוס, בעקבות ההחלטה לסגור את הנציגות הישראלית במינסק עם עוד חמש נציגויות אחרות משיקולים תקציביים.

דובר משרד החוץ במינסק, דמיטרי מירונצ'יק פירסם בסוף השבוע שעבר הצהרה לוחמנית במיוחד. "אנו מיצרים על כך שישראל החליטה לסגור את נציגותה. בשל כך ננקוט שורה של צעדים שיביאו לתום פעילות הנציגות הדיפלומטית שלנו בתל אביב – על בסיס עיקרון ההדדיות".

הוא הזכיר כי ישראל כבר סגרה את הנציגות הזו לפני 13 שנים, אבל הכירה בחשיבותה ועל כן פתחה אותה מחדש. "יש חשיבות מכרעת ליחסים בדרג של שגרירים – וברור שגם הפעם חידוש הפעילות יגיע", טען הדובר.

מי שתחזק ועיבה את עבודת הנציגות היה שר החוץ לשעבר אביגדור ליברמן שמתח גם הוא ביקורת והגדיר את המהלך "מגוחך". הוא הזכיר כי הסחר בין המדינות נמצא בתקופה עניפה במיוחד וחבל שהמהלך יקטע את התנופה.

במשרד החוץ אומרים לערוץ 7 כי המהלך נעשה בעיקר בלית ברירה. "אנו מצרים על סגירת השגרירות במינסק אך מדובר על צורך לעמוד בקיצוץ תקציבי רוחבי בעקבות החלטת הממשלה. אין שום רצון לפגוע ביחסים הבילטראלים עם בלארוס".

"אנו מכירים ומוקירים את היחסים עם בלארוס ורואים במדינה שותפה חשובה ומרכזית באזור. אנו מקווים כי למרות סגירת הנציגות היחסים בין המדינות לא יפגעו ונמשיך לקדם שיתופי פעולה", מוסיפים בירושלים.