הרב הראשי לצה''ל, תא''ל הרב רפי פרץ עם שר הביטחון יעלון
הרב הראשי לצה''ל, תא''ל הרב רפי פרץ עם שר הביטחון יעלוןPhoto by IDF Spokesperson/FLASH90

הרב הראשי לצה''ל לשעבר, הרב אביחי רונצקי, זועם על החלטת הרמטכ''ל רא''ל גדי איזנקוט להוציא את תחום תודעה יהודית מהרבנות הצבאית ולהעבירו לאגף כוח האדם.

"יש כאן הבעת אי-אמון ברבנות הצבאית, שהיא לא יכולה לפקח על התכנים ולעשות את הפעילות כמו שעשתה עד עכשיו", אמר היום (שלישי) הרב רונצקי לגלי צה''ל.

הרב רונצקי קרא לרב הנוכחי - תא''ל הרב רפי פרץ להתפטר מתפקידו בעקבות ההחלטה. ''אני במקום הרב הצבאי הנוכחי הייתי מניח את המפתחות, לא חייבים להמשיך לשרת בצבא", אמר.

אתמול, נזכיר, החליט הרמטכ"ל איזנקוט להוציא את תחום התודעה היהודית מאחריותה של הרבנות הצבאית ולהעבירו לאגף כוח האדם, תחת אחריותו של ראש אכ"א האלוף חגי טופולנסקי.

למעשה, איזנקוט חזר בו מהכוונה המקורית - להעביר את התודעה היהודית לחיל החינוך והכריע שראש אכ''א יהיה אחראי על הפעילות, אולם מדובר בכניעה ללחץ ארגוני השמאל שביקשו לפגוע בפעילות לחיזוק רוח הלוחמים שמבצעת הרבנות מזה שנים.

הרב חיים דרוקמן, יו"ר מרכז ישיבות בני עקיבא וראש ישיבת אור עציון, תקף בחריפות את החלטת איזנקוט, "אני מצטער מאוד שהרמטכ"ל שאני מעריך מאוד, נהג בעניין תודעה יהודית לפי תכתיביו של עיתון אשר כל מה שקשור ליהדות הינו צנינים בעיניו, אחרת לא מובן כלל מדוע היה צריך להוציא את תודעה יהודית מהרבנות הצבאית", תקף הרב את עיתון "הארץ".

עוד הדגיש הרב דרוקמן כי "בהתאם לפקודות מטכ"ל מאז הקמת צה"ל עוסקת הרבנות הצבאית על מבחר תפקידיה גם בתודעה היהודית. בתקופת הרמטכ"ל גבי אשכנזי עלתה שאלת חלוקת התפקידים בנושא בין הרבנות לחיל החינוך, ונקבע שהרבנות עוסקת במקורות והחינוך בעת החדשה- כך שאין שום בעיה והלוואי שבאמצעות שניהם יקבלו חיילי צה"ל את המוטיבציה המתאימה".

"מדוע להוציא את העניין לחלוטין מהרבנות?", שאל הרב דרוקמן וקבע כי מדובר ב''פגיעה קשה ברבנות ועוד יותר מכך באופן כללי בחיילי צה"ל. יש להצטער מאוד על החלטה זו ויש עוד מקום להתעשת ולהשאיר את המצב כפי שהיה".