רשות המיסים
רשות המיסיםאילוסטרציה / פלאש 90

מליאת הכנסת  אישרה בקריאה שניה ושלישית  את הצעת וראש הממשלה ושר הכלכלה, בנימין נתניהו ושר האוצר, משה כחלון לתיקון חוק האנג'לים שנועד לעודד ההשקעות בחברות היי-טק צעירות.

מדובר בצעד משמעותי של הממשלה שנועד להגדיל את היקף ההון הזמין להשקעה בחברות הזנק.

במטרה לשמר את היתרון היחסי של מדינת ישראל בתחום התעשיות עתירות הידע, החליטה הממשלה על מתן תמריצי מס שיסייעו לחברות צעירות לפתח רעיונות חדשניים עד לכדי ביסוסן כחברות גדולות במשק.

חברות צעירות רבות המצויות בשלב הראשוני של מחקר ופיתוח (seed) זקוקות למימון בכדי להתפתח. ממשלת ישראל מכירה בצורך לעודד השקעות בחברות צעירות, על מנת שהמשק הישראלי יוכל להמשיך ולקיים פעילות יזמית וחדשנית.

במסגרת החוק יקבלו משקיעים שישקיעו בחברות צעירות חדשניות, אשר אושרו על ידי המדען הראשי כי הן עומדות בתנאי החוק, הטבת מס משמעותית, כאשר יוכלו להפחית מהכנסותיהם החייבות במס את הסכומים שהושקעו  בחברות הזנק צעירות.

במסגרת התיקון צפוי להתווסף מסלול חדש לקבלת ההטבות לצד הארכת תוקפו של המסלול הקיים כיום בחוק. המסלול החדש יגביר את האטרקטיביות של ההשקעות בחברות הזנק צעירות בקרב משקיעים על ידי יצירת וודאות למשקיע כך שיידע על זכאותו להטבות בעת ביצוע ההשקעה. כמו כן, חברות הזנק הממוקמות בפריפריה ייחשבו כחברת הזנק במשך 5 שנים במקום 4 שנים לחברות הממוקמות במרכז. המליאה  אישרה את הוראת השעה לארבע השנים הקרובות (סוף 19) כאשר שר האוצר מוסמך להאריכה ב-4 שנים נוספות באישור ועדת הכספים.