רן בן שמעון, מאמן מכבי פתח תקווה. יכול לחגוג תואר ראשון?
רן בן שמעון, מאמן מכבי פתח תקווה. יכול לחגוג תואר ראשון?צילום: פלאש 90

קלישאות רבות נכתבו על כל טורניר גביע שקיים בספורט התחרותי. נראה, שהקלישאה האומרת כי "לגביע חוקים משלו", היא השחוקה ביותר.

ובכל זאת, בכל עונה מחדש זו מממשת את עצמה שוב ושוב בכל האמור לגבי גביע המדינה שבכדורגל, כשבכל עונה מגיעה קבוצה אחת ולפעמים אף יותר השייכת לליגות הנמוכות, אל השלבים הגבוהים יותר במפעל גביע המדינה היוקרתי.

המונח שהוטבע לקבוצה מהליגה הנמוכה שמעפילה עד לשלבים הגבוהים יותר הינו "סינדרלה", כשהכוונה היא לקבוצה בעלת הסיכויים הנמוכים ביותר להמשיך במפעל הלאה ולמרות זאת היא עושה את זה שוב ושוב בניגוד לכל התחזיות ולמצופה ממנה.

הערב (שלישי) מי שזכתה בצדק רב בכינוי "סינדרלה" היא סקציה נס ציונה מליגה א'. הקבוצה מנס ציונה פגשה יריבה מליגת העל הבכירה והצליחה לנצח אותה בזכות שער בתוספת הזמן של המשחק. אמנם נס ציונה מדיחה יריבה מהליגה הבכירה, הישג יפה לכשעצמו, אך מדובר במכבי נתניה, נועלת הטבלה ומי שנמצאת בכושר משחק נוראי וכבר פיטרה העונה שני מאמנים.

נתניה ממשיכה את עונת הבלהות שלה. אם לא מספיקה להם העובדה שהם נועלים את טבלת ליגת העל שבכדורגל כשהם במקום האחרון ובכושר משחק נוראי, מגיעה הערב גם הדחה מוקדמת ממפעל גביע המדינה שבכדורגל. יותר נמוך מזה אין.

קבוצה נוספת מליגה א' שפגשה יריבה מהליגה הבכירה היא מכבי קביליו יפו, קבוצת האוהדים הראשונה שהוקמה בארץ. יפו פגשה את הפועל חיפה, ובניגוד לחברתה לליגה הנמוכה, זו הודחה בתום המשחק.

דווקא יפו עלו ראשונים ליתרון במשחק מול היריבה מחיפה, אך 3 שערים ב-15 דקות של האדומים מחיפה הפכו את התוצאה בדרך להעפלה אל השלב הבא ולהדחה של יפו הצעירה.

במשחק שהתקיים על טהרת ליגת העל שבכדורגל, בין מכבי פתח תקווה לעירוני קריית שמונה, גברו המלבאסים על הצפוניים בתוצאה 0:2. זהו ניצחונה השני העונה של פתח תקווה על הקריה, והמשחק הבא ביניהן שיתקיים בעוד כחודש, יהיה כבר על תואר, כשהשתיים ייפגשו למשחק על התואר הראשון לעונה בגמר גביע הטוטו. אם לשפוט על פי שני המשחקים ביניהן העונה, בפתח תקווה יכולים להתחיל לחלום על הנפה ראשונה העונה.

יתר תוצאות הערב ממשחקי סיבוב ח' בגביע המדינה שבכדורגל:בני יהודה ת"א - הפועל עכו 1:2, מ.ס אשדוד - מכבי אחי נצרת 0:2, הפועל קטמון - הפועל ראשון לציון 2:0, עירוני באקה אל גארביה - הפועל אשקלון 3:0, בית"ר כפר סבא - בני סכנין 2:1, מכבי קריית גת - הפועל באר שבע 1:0.