הגינה החדשה ברחבת וייל
הגינה החדשה ברחבת ויילצילום: דוברות הכנסת

פרויקט גינון מרשים, סוג של יצירת אומנות, הושלם בימים אלה ברחבת הכנסת לקראת אירועי היובל למשכן.

בכנסת ביקשו לשדרג את חזות רחבת הכניסה, רחבת וייל. אדריכל הנוף רן מרון זכה בתחרות עיצוב הגן בין מספר מציעים, כאשר ועדה מקצועית בראשות מנכ"ל הכנסת רונן פלוט היא זו שבחרה את היצירה הזוכה.

בפרויקט שהושלם בימים אלה עוצבה הצמחייה ברחבת הכנסת בדמות שני עצים שצמרתם פורחת. הפריחה, המשתנה על פי עונות השנה, וגזע העץ וענפיו, הנותרים קבועים, מסמלים את העשייה המגוונת בין כותלי משכן הכנסת לצד הבסיס הקבוע והאיתן בפעילות בית המחוקקים.

גנני הכנסת ביצעו את העבודה במלואה, ללא מיקור חוץ, מה שחסך לכנסת הוצאה משמעותית. פרויקט הגינון החדש אף משתלב היטב בפרויקט "כנסת ירוקה" מפני שהדשא שהיה ברחבת הכנסת – שצרך כמויות גדולות של השקיה – הוחלף בפרחים עונתיים ורב שנתיים, אשר מושקים באמצעות טפטפות בלבד ללא ממטרות, כך שגם החיסכון במים צפוי שיהיה ניכר.

מנכ"ל הכנסת רונן פלוט אמר "יש לנו השנה זכות גדולה לציין יובל למשכן הכנסת בסדרת אירועים ופרויקטים חינוכיים, כמו גם בשיפור חזות הכנסת ורחבת הכנסת באופן מעורר השראה ויצירתי. אני שמח ומתרגש למראה העשייה הפורייה והיפהפיה".

גינת רחבת וייל החדשה תחנך ביום שלישי הקרוב במעמד יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין וחברי כנסת, כחלק מאירועי "הבית הפתוח" לציון יום הולדתה של הכנסת.