שר החוץ האיראני מוחמד זריף לאחר הסרת הסנקציות
שר החוץ האיראני מוחמד זריף לאחר הסרת הסנקציותצילום: רויטרס

ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית הודיע כי איראן עצרה את תכנית הגרעין כפי שסוכם עם מדינות המערב ועל כן אפשר להסיר את הסנקציות שהוטלו על האיראנים.

"איראן ביצעה את כל שנדרש ממנה לפני ההסכם שגובש ביולי כדי שיהיה אפשר ליישם אותו במלואו", אמר ראש סבא"א יוקיה אמאנו.

הסרת הסנקציות צפויה להביא להקפאת נכסים איראניים בשווי מיליארדי דולרים ולאפשר לאיראן לייצא שוב נפט.

לשכת ראש הממשלה הגיבה, "ישראל תמשיך לעקוב אחר יישום ההסכם ותתריע על כל הפרה. גם לאחר חתימת הסכם הגרעין, איראן לא זנחה את שאיפתה להשיג נשק גרעיני, והיא ממשיכה לפעול לערעור היציבות במזרח התיכון ולהפיץ טרור בעולם תוך הפרת מחויבויותיה הבינ"ל.

על המעצמות וסבא"א לעקוב מקרוב אחר הפעילות במתקני הגרעין של איראן ובאתרים אחרים כדי לוודא שהיא לא ממשיכה לפתח בחשאי נשק גרעיני. ללא תגובה הולמת לכל הפרה, איראן תבין שהיא תוכל להמשיך לפתח נשק גרעיני, לערער את היציבות באזור ולהפיץ טרור. ישראל תמשיך לעקוב ולהתריע אחר הפעילות השלילית של איראן ותעשה את כל הנדרש כדי לשמור על ביטחונה ולהגן על עצמה", דברי לשכת ראש הממשלה.

שגריר ישראל באו״ם, דני דנון, הגיב על יישום הסכם הגרעין והסרת הסנקציות, ״איראן ממשיכה לשאוף לנשק גרעיני ואסור שהאופטימיות של דו״ח סבא״א תעוור את הקהילה הבינלאומית״ אמר דנון והוסיף ״הסרת הסנקציות משמנת את גלגלי הטרור שאיראן מממנת ברחבי העולם ומדינת ישראל תמשיך לעקוב בדריכות אחר כל פעולותיה של איראן, הן מול איום הגרעין והן מול איום הטרור''.