הפגנות ה"נכבה". ארכיון
הפגנות ה"נכבה". ארכיוןפלאש 90

בכיר הכנסייה היוונית אורתודוקסית, הארכיבישוף עטאללה חנא, ממשיך בדרכו להסית את הפלשתינים נגד ישראל ובכנס שהתקיים בבירות שודר נאומו שבו קרא לשיבת הפלשתינים ושליטתם בירושלים.

דבריו של הארכיבישוף חנא נאמרו בכנס שנפתח לפני מספר ימים בביירות, זהו הכנס השלישי של "הקמפיין העולמי למען השיבה לפלסטין" שהתקיים תחת הכותרת "בעד אינתיפאדת אל-קדס".

מכון ממר"י העוקב אחר התקשורת במזרח התיכון מצטט מספר מובאות מהכנס ובהן גם את דבריו של הארכיבישוף שקבע כי סוגיית הפלשתינים אמורה להטריד את בני כל הדתות: "סוגיית העם הפלסטיני היא הסוגיה של כולנו, והיא סוגייתם של מוסלמים, נוצרים, פלסטינים וערבים..."

"לא משנה כמה הזמן יתארך, וכמה רבים יהיו חורשי המזימות – הפלסטינים ימשיכו לדבוק בפלסטין, בירושלים כבירתם הרוחנית והלאומית, ובזכות השיבה... זכותו של הפלסטיני אשר חווה את הנכבה בשנת 1948 ואת הנכסה בשנת 1967 לשוב למולדתו... לא יהיה שום ויתור על זכות השיבה ועל זכותנו לירושלים ולפלסטין", אמר הארכיבישוף.

נזכיר כי חנא שהיה בעבר דוברה של הכנסייה היוונית אורתודוקסית מקפיד להביע עמדות אנטי ישראליות ופרו פלשתיניות מזה שנים ארוכות. עובדה זו עיכבה לפני מספר שנים את קידומו בהגמוניה הכנסייתית, אך לאחר ההכרה שקיבל הפטריארך הנוכחי המשיך חנא להתקדם עד שהגיע לדרגת ארכיבישוף.

יצוין כי עד כה לא ידוע על התבטאות כלשהי של ממשלת ישראל ונציגיה כלפי הכנסייה והעומדים בראשה בעקבות דבריו החוזרים ונאמרים ברוח זו של עטאללה חנא המתגורר בירושלים. צמרת הכנסייה זוכה לכבוד רב מההנהגה הישראלית בטקסים ואירועים ממלכתיים ונראה כי לדברים מסוג זה אין השפעה על יחסי ישראל והכנסייה.