טבק. ינקום באשדוד?
טבק. ינקום באשדוד?צילום: האתר הרשמי של היורוליג

לא במקרה מזוהה צביקה שרף, מאמן מכבי אשדוד/באר טוביה כיום, עם מועדון הכדורסל של מכבי ת"א.

שנים רבות אימן שרף את המכבים מתל אביב, במספר קדנציות שונות. שרף הביא את הצהובים להישגים רבים כשהגיע איתם לשלושה גמרי גביע אירופה כמאמן ראשי.

באחד ממשחקי הגמר, זה שהתקיים במינכן שבגרמניה בשנת 1989, פגשו שרף ומכבי את יוגופלסטיקה ספליט, קבוצת הכדורסל הטובה ביותר באותם השנים באירופה. מכבי הפסידה לספליט באותו משחק הגמר, כשממול שיחק אז כישרון צעיר העונה לשם ז'אן טבק.

שנתיים אחרי, שרף פגש שוב את טבק וספליט. פעמיים. הפעם זה נגמר עם שני ניצחונות רצופים של שרף ומכבי על הקרואטים. טבק, אז כבר שחקן הרכב משמעותי היה מהטובים על הפרקט אצל הקרואטים כשקלע 16 נקודות ו-8 ריבאונדים בממוצע למשחק. 

24 שנים אחרי, שרף זכר לטבק חסד נעורים וסידר לו את משרת חייו בכדורסל האירופי - אימון מועדון הכדורסל של מכבי ת"א. דווקא כשהמועדון הצהוב נמצא בשפל חסר תקדים, טבק הקרואטי הגיע כדי להציל את המצב. בינתיים, הולך לו לא רע.

הצהובים מגיעים למשחק הערב מול שרף ושחקניו אמנם לאחר שני ניצחונות רצופים בגביע המדינה ובמפעל היורוקאפ האירופי, אך שני הניצחונות הללו הושגו ביכולת חלשה מאוד של שחקניו של טבק ועם המון מזל.

ללא ג'ורדן פארמר ששוחרר מהקבוצה וללא גל מקל שהובא במקומו אך עדיין לא קיבל את שחרורו, וגם ללא דווין סמית' ואייק אופייבו, הצהובים ינסו לנקום באשדודים על הפסדם בסיבוב הקודם. האם יצליחו במשימתם?

המאזן בין הקבוצות עומד על שבעה ניצחונות רצופים של המכבים מתל אביב בהיכל הקריה שבאשדוד. מצד שני, אשדוד של העונה עושה רושם כמו קבוצה אחרת לגמרי ממה שהייתה עד כה. בכושר הזה, לא נתפלא אם משחק זה בין השתיים ישוחזר שוב בעוד חודש, במעמד גמר גביע המדינה שבכדורסל.

גם אשדוד וגם מכבי נמצאות בראש טבלת הנקודות, כשרק הפועל ירושלים קולעת יותר משתיהן. מכבי עם עם 87.6 נקודות, ואשדוד עם 82.7 נקודות בממוצע למשחק, עשויות לספק לאוהדים הרבים גם הערב משחק עם ניקוד גבוהה במיוחד. חוויה לכל אוהד.

במשחק נוסף שיתקיים הערב במסגרת מחזור מספר 16 בליגת ווינר סל, תארח הפועל חולון שחזרה לנצח במחזור האחרון לאחר רצף ארוך של הפסדים את עירוני נס ציונה בקרב תחתית סוער וצמוד. יש למה לצפות.