שלוש שנים לפטירת רון נחמן ז"ל

באריאל התקיים היום (ראשון) טקס אזכרה וחנוכת בית ראשונים ע"ש רון נחמן ז"ל במלאת שלוש שנים לפטירתו.

בית ראשונים הוקם בסיוע ידידי העיר בארה"ב, אשר ביקשו להישאר אנונימיים. באגודת ידידי אריאל בארה"ב מציינים שהתרומות איפשרו לבנות את המבנה בתוך שנה בלבד מרגע הנחת הפינה, באזכרה בשנה שעברה. המקום הייחודי נוצר בשיתוף פעולה בין עיריית אריאל, קרן אריאל לפיתוח ומשפחת נחמן. 

באירוע השתתפו שר המדע והטכנולוגיה ח"כ אופיר אקוניס, שר הקליטה ח"כ זאב אלקין, סגן שר הביטחון ח"כ הרב אלי בן דהן וסגנית יו"ר הכנסת ח"כ נורית קורן. 

קביעת המזוזה
קביעת המזוזה

"המשותף לת"א, נס ציונה ואריאל", אמר השר אקוניס, "הערים שהן אבני דרך בחייו של רון נחמן ז"ל הוא שהן התגשמות החלום הציוני - הפיכת גבעות שוממות לערים שוקקות. מכאן אני קורא לשרי האיחוד האירופי: 'שום החלטה שתעשו לא תסלק אותנו מארצנו, תלמדו מההיסטוריה ותתביישו. אנחנו כאן כדי להישאר".

"המטרה של רון ז"ל היתה לייצר עובדות", הוסיף השר אלקין, "על מנת ששום כוח בעולם לא יזיז אותנו מכאן ואולי זאת הסיבה שבעיר נקראת על שם אחד משמות ירושלים - כמו שאת ירושלים אי אפשר להזיז כך גם את אריאל, ירושלים של השומרון".

"העיר יצרה מציאות בשומרון שאי אפשר להקים מדינה פלסטינית אפילו לא בתכסיסים פוליטיים או גאוגרפיים", ציין סגן השר הרב אלי בן דהן, "כל ההתיישבות חייבת לרון על הקמת אריאל - העיר הגדולה הזאת וככל שתגדל היא תחזק את אחיזתנו בקרקע ותוכיח לכל העולם שלא ניתן להקים כאן מדינה פלסטינית".

סמוך לחלקת קברו של רון נחמן ז"ל
סמוך לחלקת קברו של רון נחמן ז"ל

ראש העיר, אליהו שבירו סיפר כי "המסע המופלא אותו התחילו רון וחבריו עדיין בתחילתו. השומרון, חלק מארץ מולדתנו התנ"כית מצמיח מחדש עצי פרי צעירים שהגדול והמניב שבהם מכה שורשים כאן על הגבעות האלה. זוהי אריאל, בירת השומרון". 

בהמשך האירוע נשאו דברים אשתו וביתו של רון, דורית וענת נחמן, והוקרנו סרטים של ידידי אריאל בארה"ב אשר הדגישו את תמיכתם בעיר גם מעבר לים.

הקהל ליד קברו של רון נחמן ז"ל
הקהל ליד קברו של רון נחמן ז"ל

תמונות: אוקסנה ארט