רנדל מנסה לברוח לאשדוד. לא צלח הערב
רנדל מנסה לברוח לאשדוד. לא צלח הערבצילום: לירון מולדובן, מנהלת הליגה

עוד חוזר הניגון. היסטוריה נרשמה הערב (ראשון) בליגת ווינר סל, כשמכבי אשדוד לראשונה בתולדותיה גברה על מכבי ת"א באולמה הביתי, היכל הקריה שבאשדוד בתוצאה 86:96. בכך משלימים האשדודים ניצחון כפול על היריבה שפעם הייתה מאיימת, ומטביעים חותם על עונה גדולה שלהם ופחות כזו של הצהובים מתל אביב. 

אם בעונה שעברה נדמה היה שיותר גרוע מזה עבור מכבי ת"א לא יכול להיות, באה העונה הנוכחית והוכיחה שתמיד יש לאן לרדת. הבעיות הניהוליות הקשות הובילו למספר רב של תקלות, כאלה שחלחלו גם על הפרקט. החתמת שחקנים לא טובה, חוסר שקט, חוסר מחוייבות, ועוד שלל בעיות. גם החתמת מאמן חדש, טוב ככל שיהיה, והבאת שחקן חשוב לסגל הקבוצה כדוגמת גל מקל עדיין לא יפתור את הבעיות כולן.

לעומת זאת, באשדוד, קבוצה קטנה עם קהל אוהדים אדוק אך דליל, הוכיחו שהכל תלוי בניהול נכון של משאבים ושקט. צביקה שרף הוותיק ממשיך להוכיח שהוא יכול להצליח גם מחוץ למכבי ת"א, ועם בחירת שחקנים זרים מצויינת וישראלים משלימים, אשדוד לא עוצרת. 

וכך, כמו שנראות קבוצותיהם, כך נראו גם הם. שרף גבר על טבק הקרואטי שהורחק מהמשחק לאחר שפרץ אל תוך הפרקט בצעקות לכיוונו של השופט. זה נגמר עם 86:96 ענק, שמציב את מכבי ת"א עם עובדה כמעט מוגמרת אלא אם יקרה משהו בלתי צפוי, הפיינל פור השנה לא יתקיים בתל אביב. ניצחון שני העונה לאשדודים על הצהובים שקיוו לנקום בהם על הפסדם בסיבוב הקודם.

כבר מהפתיחה האשדודים היו נראים חדים ומפוקסים, כשברחו ל-4:14 בראשות שחקניה הזרים המצויינים, דיאנטה גארט וצ'ארלס תומאס. מנגד במכבי, היו אלה השחקנים הישראלים שבקושי זוכים העונה לדקות משחק ולאיזכור, איתי שגב הצעיר, דגן יבזורי שחזר מפציעה ארוכה וגיא פניני. זה נגמר ב-20:26 לזכות האשדודים לאחר 10 דקות של משחק. 

אשדוד הצליחה לשמור על היתרון בפתיחת הרבע, וגם מרצף שלשות יצאה עם היד על העליונה כשרק הגדילה את ההפרש לכדי 10 נקודות, 33:43. פניני דאג להשאיר את קבוצתו בעניינים עם נקודות קלות, והצליח לבדו כמעט לצמק את התוצאה לשתי נקודות הפרש בלבד, 43:45. סילבן לנדסברג העלה ליתרון ראשון במשחק, 484:47, אבל שלשה של שולדבראנד החזירה את היתרון למארחים כשקבעה 48:50 במחצית.

הנדנדה המשיכה גם בפתיחת הרבע השלישי כשרוצ'סטי קלע שלשה שהעלתה את מכבי תל אביב ל-51:50, אבל אשדוד עם שלשות של סוואן ושולדבראנד קבעה 51:56. האשדודים פתחו פער רציני בזכות עבודת הגנה יוצאת מהכלל, מה שהוציא מדעתו את מאמן מכבי ת"א ז'אן טבק הקרואטי שהחל להשתולל על הפרקט. התפרצותו לפרקט והצעקות שהופנו כלפי השופט עלו למאמן הקרואטי בעבירה טכנית ומשלא נרגע הורחק מהמגרש. בלעדיו הצהובים ירדו אל הרבע האחרון והמכריע בפיגור 14 נקודות הפרש, 63:77.

השחקנים בצהוב מתל אביב עוד הצליחו לצמק את התוצאה ל-66:79 עם פתיחת הרבע הרביעי, אך שלשה של נאור שרון החזירה את היתרון המבטיח לאשדוד ושמרה עליהם במרחק סביר ובטוח מהיריבה הפצועה, עם 66:82.

מכבי שוב ניסתה לחזור למשחק כשצימקה ל-78:84. אך שם נתקעו המכבים מתל אביב והאשדודים ניצלו זאת בכדי לרוץ כל הדרך לניצחון שני ברציפות על היריבה שפעם הייתה מאיימת. בסיום, 86:96 לזכות אשדוד שמנחילה לצהובים הפסד כואב ולא צפוי. 

עם ניצחונות על הפועל ירושלים ומכבי ת"א, אשדוד יכולה להגיע רחוק. בינתיים, היא בדרך הנכונה.

קלעו למכבי אשדוד/באר טוביה: צ'ארלס תומאס 21 נקודות (8/11 מהשדה) ו-7 ריבאונדים, איזייה סוואן 18 ו-4 חטיפות, דיאנטה גארט 18 ו-5 אסיסטים, יהונתן שולדבראנד 18 (4/4 לשלוש), נאור שרון 7, מיקל גלאדנס 5 ו-5 ריבאונדים, ווילי וורקמן 2, ג'רמיין הול 2.

קלעו למכבי תל אביב: סילבן לנדסברג 15 נקודות, גיא פניני 14, איתי שגב 13, טיילור רוצ'סטי 12 (2/8 לשלוש), דגן יבזורי 9 (1/5 לשלוש), בריאן רנדל 7, ארינזה אונואקו 7, יוגב אוחיון 5, טרבור אמבקווה 4 ו-11 ריבאונדים.

במשחק נוסף שהתקיים הערב במסגרת מחזור מספר 16 בליגת ווינר סל, גברה עירוני נס ציונה על הפועל חולון בתוצאה 87:80. סנדיאטה גיינס, הזר החדש של הכתומים הרשים כשהוביל את רשימת הקלעים עם 24 נקודות.