נתניהו עם השגריר שפירו
נתניהו עם השגריר שפירוצילום: לע"מ

בלשכת ראש הממשלה מגיבים לדברי שגריר ארה"ב בישראל הערב (שני) לפיהם ישראל נוהגת בסטנדרט כפול באכיפת החוק ביהודה ושומרון כלפי הפלסטינים.

"דברי השגריר, ביום בו קוברים אם לשישה שנרצחה וביום בו נדקרת אשה הרה - אינם מקובלים ואינם נכונים. ישראל אוכפת את החוק כלפי ישראלים וכלפי פלסטינים".

עוד הוסיפו בלשכה כי "מי שאחראית לקיפאון המדיני היא הרשות הפלסטינית שממשיכה להסית ומסרבת למשא ומתן".

במערכת המדינית מבהירים בנוסף שלא יסבלו נסיונות להאשים את ההתיישבות במצב מול הפלסטינים.

השגריר האשים את ישראל באכיפת חוק סלקטיבית כלפי הפלסטינים. "נדמה שיש למדינה סטנדרט כפול באכיפת החוק ביהודה ושומרון -  ויש דין אחד ליהודים ודין אחר לפלסטינים".

"אנחנו נתקלים בהרבה מקרים שבהם ישראלים ביהודה ושומרון לוקחים את החוק לידיים ודבר לא נעשה נגדם", אמר שפירו בכנס שהתקיים במרכז למחקרי ביטחון לאומי.

הוא גינה את המשך גל הטרור וציין כי "אם לשישה נרצחה באכזריות כשהגנה על ילדיה ובזמן שקברו אותה דקרו אישה בהריון. ארה"ב מגנה את כל המתקפות הללו כפי שכולם צריכים לגנות. אנחנו מחוייבים לעשות כל מה שניתן כדי למנוע את ההתקפות.

השגריר שב ומתח ביקורת על הבנייה של ישראל ביהודה ושומרון ואמר, "הפוליטיקאים התחייבו לפיתרון שתי המדינות, אבל ככל שמגדילים את הבנייה היישום יהיה קשה יותר. אלימות אינה תירוץ להתיישבות".

ראשי שדולת א"י בכנסת, הח"כים יואב קיש ובצלאל סמוטריץ' דחו את את דברי השגריר ואמרו כי הוא נוקט בביקורת סלקטיבית.

"מי שלא הביע מילה אחת של זעזוע והתנגדות לחוק הפלסטיני האנטישמי הקובע עונשי מוות למוכרי קרקעות ליהודים, איבד את זכותו למתוח ביקורת על שלטונות החוק בישראל. מי שלא קרא לחבריו נציגי מדינות אירופה להפסיק להפר ברגל גסה את החוק ואת ההסכמים הבינלאומיים בשטחי "סי" - איבד את זכותו להתלונן על המתרחש באזורים אלה", אמרו חברי הכנסת.

הם הוסיפו, "אנו מצפים מנציג ידידתנו הגדולה מעבר לים לדעת לחבק את העם בישראל ביום קשה כזה, במקום למתוח ביקורת סלקטיבית ובלתי סבירה".