אילן מורנו מימין
אילן מורנו מימיןצילום: ערוץ 7

ביום ראשון השבוע קיים העיתונאי, רזי ברקאי, ראיון עם אילן מורנו, אביו של סגן אלוף עמנואל מורנו הי"ד, מפקד ולוחם בסיירת מטכ"ל שנפל במלחמת לבנון השניה.

הראיון התקיים בגלי צה''ל ימים מספר לאחר טקס סיום כתיבת ספר תורה שקיים ארגון יד לבנים בלשכת ראש הממשלה. במהלך הטקס, פנה מורנו לנתניהו בבקשה לקבל פרטים על הנסיבות שהובילו לנפילת בנו.

אילן מורנו סיפר שבנו עמנואל חי חיים רגילים וכך הם השתדלו לחיות לידו, כאילו לא קורה כלום כי זה מה שהוא רצה. כשהיה חוזר הביתה, אמו היתה אומרת לו, "הגיהוץ מחכה לך" או "שטיפת הכלים מחכה לך". אביו הוסיף כי כל מה שהם יודעים על שירותו הצבאי זה מהעיתונות, לא מהחברים ולא מאחיו ששירת גם הוא ביחידה.

הדבר היחיד שנאמר למשפחה עם נפילתו היה איסור פרסום תמונתו, שיימשך זמן ארוך. הסיבה לכך לא נאמרה להם מעולם אבל הם מניחים שהיא נוגעת לכל מיני סוכנים במדינות ערב שאיתם עבד עמנואל.

לדברי האב, כעבור 10 שנים הם כבר התרגלו שתמונתו שמורה למשפחה ולחברים שהוא היה יקר להם, "זה בסדר גמור ואנחנו חיים עם זה בשקט. לגבי מה שעשה יש לנו סקרנות כמו לכל עם ישראל אבל אנחנו לא דורשים שום דבר. החברים לא דיברו איתנו על מה שהם והוא עשו. לא ביקשנו להפיץ את תמונתו ולבקש פרטים על נסיבות נפילתו למרות הסקרנות".

רזי ברקאי ציין שהאמון וההזדהות של אילן מורנו עם צה"ל הם יוצאי דופן וסיפר על אמו של עמנואל שהייתה מחטופי אנטבה ועל הקשר למשפחת נתניהו.

מורנו האב אמר כי הדבר הכי קשה עבורם זה לא לדבר ולספר על מעשיו של עמנואל, "לפעמים בא לנו להתגעגע. זה משהו שנלקח מאיתנו ואנחנו מצטערים שלא ידענו אפילו משהו".

לסיום אמר האב כי בכל שנה באים לאזכרה בהר הרצל לפחות 1000 איש ולמרות שעמנואל חי חיים חשאיים היו לו המון חברים, "אני בטוח שיש עוד הרבה אחרים כאלה, עמנואל היה רק סמל".