"לפעול מהראש ולא מהלב "

ח"כ איל בן ראובן (המחנה הציוני) תוקף בשיחה עם ערוץ 7 את התנהלות הממשלה בנושא הביטחוני.

בן ראובן הסביר כי היעדר מדיניות מגובשת היא יסוד הבעיה, "באין תפיסת ביטחון אזי מתבקש שיהיו ויכוחים וחוסר הסכמות באשר לאיך צריך לפעול כאשר צריך לפעול. בגלל שאין תפיסת ביטחון אז כל אחד קופץ וכך גם בנט - שיש לו עמדות משלו שנשענות על כר פוליטי ורצונות פוליטיים כאלה ואחרים. לכן אנחנו רואים תופעה הזויה של שרים מתוך הקבינט בועטים אחד בשני".

"נדרשת עבודה עמוקה של צוות רציני שיעסוק בנושא תפיסת הביטחון. זה צריך להיות המצפן. היום הסיטואציה הפוכה, יש מסמך אסטרטגיית צה"ל שחיבר הרמטכ"ל ובעצם הוא זה שמוביל את תפיסת הביטחון של מדינת ישראל וזאת תפיסה עקומה", הוסיף בן ראובן.

דווקא על התנהלות שר הביטחון משה יעלון יש לו מילים טובות. "בוגי יעלון מוביל את הצבא והשב"כ בשקט וללא התלהמות. הדרישה לבצע חומת מגן 3 היא שטות מוחלטת. היא אינה עונה על הצורך, כי מבצע חומת מגן היה נגד הרשות הפלסטינית שהפעילה את כל השטח. היום אין שום ארגון שעומד מאחורי אותו סכינאי בן 15, ולכן מבצע הוא לא הפתרון". 

לדבריו הפתרון צריך להתחיל בזירה המדינית. "כרגע הפתרון האמיתי לדבר הזה הוא מדיני. אין לנו פתרון קסמים. פונים אליי כאלוף במילואים ואומרים לי תוציא לנו רצפט שמחר יהיה שקט. לרמטכ"ל וגם ליעלון אין את הרצפט הזה. מה שיש להם זה חיילים ומפקדים מצוינים שהם מפעילים אותם בדרך הכי טובה שהם מוצאים לנכון".

בנקודה הזאת מתייחס ח"כ בן ראובן לדבריו של השר נפתלי בנט על חוסר היצירתיות של מקבלי ההחלטות, "גם לי יש ביקורת על הדרך שבה צה"ל פעל בצוק איתן, אבל בנט לוקח את כל החבילה הזאת ועושה מזה סלט. הוא תוקף את שר הביטחון לצרכיו הפוליטיים, זו לא הדרך".