בלאט. מתאושש מההשפלה
בלאט. מתאושש מההשפלהצילום: רויטרס

אחרי ההשפלה לאלופה מגולדן סטייט, הלילה (בין רביעי לחמישי) הגיעו שחקניו של בלאט לאולמה של ברוקלין נטס, הברקליס סנטר, למשחק מול הקבוצה המקומית שלא נחשבת כמאיימת במיוחד.

היה זה המשחק המושלם עבור בלאט בכדי לשקם מעט את הכבוד שהלך לאיבוד בהשפלה לאלופה במשחק הקודם. 

הניצחון של קליבלנד לא הוטל בספק ולו לרגע אחד, כשההפרש בשיא כבר עמד על 23 נקודות, ורק הרכב משני של בלאט ברבע האחרון עזר למארחים לצמק במעט את ההפרש לכדי 13 נקודות ובסיום, 91:78 לקליבלנד.

כבר מהפתיחה קליבלנד באה נחושה יותר ומול הקבוצה האנמית של ברוקלין זה לא היה קשה במיוחד, כשבסיום הרבע הראשון הוליכו שחקניו של בלאט בתוצאה 23:17. עד כמה קליבלנד הייתה טובה יותר תעיד העובדה כי בלאט שבליגה האמריקאית לא עושה ניסויים בשלבים מוקדמים של המשחק, הכניס מספר רב של שחקנים משניים כבר בפתיחת המחצית השניה כשקבוצתו הוליכה ב-23 הפרש. ברוקלין הצליחה לנצל זאת בכדי לצמק את ההפרש ל-13 נקודות, הפרש שנותר עד לסיום המשחק. 

גם כשלא שיחק בכל הרבע האחרון, קווין לאב, מי שהושמץ לאחר ההשפלה לאלופה מגולדן סטייט במשחק הקודם כשלא עמד בציפיות ממנו וסיפק משחק נורא, הלילה דווקא בלט עם 17 נקודות ו-18 כדורים חוזרים בהגנה. לברון קלע גם הוא 17 נקודות ואירווינג קלע 9, כששלושתם לא שיחקו כלל במהלך הרבע האחרון.  

עבור ברוקלין זהו הפסד רביעי ברציפות, כשבלאט ושחקניו ממשיכים להוביל את המזרח כשהם במקום הראשון ללא תחרות וללא קושי. 

לא רק בלאט רשם ניצחון הלילה בליגת הכדורסל הטובה בעולם, אלא גם עומרי כספי, שחקנה הישראלי של סקרמנטו. עם 9 נקודות ו-9 כדורים חוזרים שאסף, ניצח כספי עם קבוצתו את לוס אנג'לס לייקרס בתוצאה 112:93 במשחק שהתקיים באולמה של הלייקרס שעבורם זהו הפסד רביעי ברציפות גם כן, בדומה לברוקלין נטס.

האם הליגה הטובה בעולם תמשיך להאיר פנים לישראלים?