החליטו לחסל אותי. אלון חסן
החליטו לחסל אותי. אלון חסןפלאש 90

פרקליטות מחוז דרום הודיעה היום (חמישי) לבאי כוחם של ששת החשודים בפרשת השחיתות בנמל אשדוד כי לאחר שהטענות שנטענו על ידם בהליכי השימוע נשקלו בכובד ראש, הוחלט לדחותן.

בהתאם לזאת, בתקופה הקרובה יוגש כתב האישום לבית המשפט בבאר שבע, כנגד כל החשודים, כל אחד לפי חלקו. ההחלטה התקבלה על דעתו של פרקליט המדינה, שי ניצן.

מנכ"ל נמל אשדוד לשעבר, שוקי סגיס, יואשם בעבירות מרמה והפרת אמונים של עובד ציבור ובתאגיד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד לשעבר, אלון חסן, יואשם בעבירות של לקיחת שוחד, בקשת שוחד, מרמה והפרת אמונים ועוד.

דוד חסן, יניב בלטר ואורי בלטר, שותפיו לעסקים של אלון חסן, יואשמו בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון, עבירות מס ועוד.

חברת "דנה לוגיסטיקה", שכל החשודים, מלבד שוקי סגיס, היו בעלי אינטרסים כלכליים בה, תואשם בקשירת קשר לביצוע פשע (הלבנת הון ושוחד), לקיחה ובקשת שוחד, איסור הלבנת הון, עבירות מס ועוד. 

על פי החשד, אלון חסן, יו"ר ועד העובדים בנמל דאז, בצוותא עם רוב החשודים, הפיקו טובות הנאה אסורות לאלון חסן ולהם, בהיקף של מיליוני שקלים, מפעילות תפעולית שהתנהלה בתחומי נמל אשדוד במהלך השנים 2013-2010, וזאת, בין היתר, ע"י ניצול מעמדו של חסן להשגת התקשרויות כספיות פסולות לחברת דנה לוגיסטיקה, שבעליה היו קשורים אליו קשר הדוק.

באותה תקופה לעיל, אפשרו שוקי סגיס, מנכ"ל הנמל, ואלון חסן לחברת דנה לוגיסטיקה, שהינה חברה פרטית, המורכבת מבני משפחתו של אלון חסן וממקורביו האישיים והעסקיים, לפעול בתוך נמל אשדוד, על מנת לקדם את תועלתו הכספית והאישית של אלון חסן ומקורביו, תוך הסוואת הקשר בין אלון חסן לחברה.

אלון חסן ושוקי סגיס פעלו, לכאורה, בניגוד עניינים חריף לתפקידם הציבורי, ובדרכי מרמה, כדי שחברת דנה לוגיסטיקה תקבל חוזים ועבודות מלקוחות מובילים בנמל. כל החשודים ניצלו את תלותם הכלכלית של אותם לקוחות בנמל ובוועד העובדים, והציגו בכזב את חברת דנה כגורם ששכירת שירותיו הכרחית לפתרון בעיותיהם של לקוחות הנמל מול הנמל וועד העובדים שלו.

התקשרויות אלה, שהלקוחות נאלצו להתקשר בהן עם חברת דנה לוגיסטיקה, הזרימו לקופתה של חברת דנה עשרות מיליוני שקלים, שהועברו בחלקם לאלון חסן באמצעות עסקיו הפרטיים, ואף שימשו חלק מהחשודים לעסקאות בינלאומיות של סחר בדלק גנוב והלבנת הון.