נתניהו ומרקל, במסיבת העיתונאים הערב
נתניהו ומרקל, במסיבת העיתונאים הערבצילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו המבקר בברלין התייחס במסיבת עיתונאים משותפת עם הקנצלרית אנגלה מרקל לחוק ההשעיה שיזם ועורר סערה.

''יש הבדל בין אנרכיה לדמוקרטיה", אמר נתניהו. ''דמוקרטיה חייבת להגן על עצמה ואי אפשר לנצל את הדמוקרטיה כדי להביא לנפילתה''.

לדבריו כשחברי כנסת ערבים עומדים דום לזכר מחבלים שחוסלו, הכנסת צריכה לפעול נגדם. ''אני דיברתי עם ח''כ סלומימסקי ועם יו''ר הכנסת ואמרתי להם שאנחנו ממשיכים בחקיקה ומקווה שגם חברי האופוזיציה יצטרפו'', הוסיף ראש הממשלה. 

נתניהו, כמה מהשרים ומנכ"לי משרדי ממשלה נפגשו עם ממשלת ברלין בראשות קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, לסדרת דיונים וחתימה על הסכמים בילטרליים להמשך חיזוק היחסים בין ישראל לגרמניה. מפגש הממשלות השישי בין ישראל לגרמניה, מצביע על עומקו והיקפו של שיתוף הפעולה בין המדינות.

במסיבת העיתונאים המשותפת אמרה מרקל כי ''שיתוף הפעולה בין המדינות הוא רחב ומתקדם באמצעות המפגשים בינינו, דווקא בתקופה בה אנחנו מתמודדים עם מספר רב של פליטים ועליית הכוחות האיסלאמיסטים הקיצוניים. ישראל צריכה לתרום לביטחון שלה וגם תורמת לנו ושיתוף הפעולה חשוב לנו. תודה על הביקור ומקווה שנוכל לעבוד יחד בהמשך''.

ראש הממשלה נתניהו אמר כי ''כשאנחנו בברלין אנחנו בין חברים. המפגש הזה באמת תורם לשותפות בין המדינות. דיברנו על ללכת עוד צעד הלאה ואנחנו יכולים להתקדם בשילוב ידיים. אנחנו מתגוננים ושומרים על הביטחון אבל שומרים גם על הערכים שלכם ועל הערכים המשותפים שלנו".

נתניהו מתח ביקורת על היוזמה הצרפתית לכינוס ועידה בינלאומית שבה תוכרז ההכרה במדינה פלסטינית. ''הדבר הזה מבטיח שאותה ועידה תיכשל מראש. יש דרך אחת לקדם שלום - משא ומתן ישיר ללא תנאים מוקדמים בין הצדדים. כל מי שסוטה מכך לא יקדם משא ומתן מוצלח''. 

גם מרקל יצאה נגד היוזמה הצרפתית ואמרה כי ''זה לא המועד לעשות התקדמות אבל אפשר לשפר. ישראל וגרמניה עומדות מול אותם אתגרים, איך להיאבק בדעא''ש ואיך אפשר להיאבק יחד בתחום הביטחון. גרמניה תמיד תמכה בדיאלוג ותעשה זאת גם בעתיד''.