הילולת הרש"ש. אתמול
הילולת הרש"ש. אתמולצילום: מועצת בתי העלמין בירושלים

אלפי אנשים הגיעו אתמול (רביעי) במהלך היום כולו לציונו של הרש"ש הקדוש, ר' שלום שרעבי זיע"א, שבהר הזיתים בירושלים כדי להשתתף בהילולה לזכרו.

בראש המתפללים עמדו גדולי הרבנים והמקובלים בדורנו יחד עם תלמידיהם, ביניהם הראשון לציון והרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף, המקובל הרב דוד בצרי, רבה של ירושלים הרב שלמה משה עמאר, המקובל הרב בניהו שמואלי, המקובל חכם רבי ישועה בן שושן, השר לשירותי דת דוד אזולאי, מנכ"ל המשרד לשירותי דת עודד פלוס ועוד.

אחר הצהריים נערכה במקום עצרת מרכזית יחד עם אמירת סליחות ודברי חיזוק מפי מרן הראשון לציון והרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף.

בעקבות המצב הביטחוני חששו המארגנים כי יגיעו השנה מעט עולים לקבר הרש"ש, אך הציבור לא נכנע לקושי והגיע בהמוניו. המארגנים מספרים שבעקבות לחץ הציבור להגיע תוך כדי העליה הוכפל מערך ההסעות פי חמש והצליח להביא את ההמונים להר הזיתים. העליה נמשכה אל תוך השעות הקטנות של הלילה.  

הרב הלל הורוביץ, יו"ר מועצת בתי העלמין היהודיים בירושלים, ברך על ההשתתפות הרבה. "אין ספק שעם ישראל זוכר את שורשיו, לראות את הציבור הענק והמגוון שהגיע לחלקת הקבר היה מראה מרגש במיוחד. התפילות שנאמרו ביום זה המסוגל לסגולות, לראות את הקרבה להר הבית ואת כל הרבנים הגדולים הקבורים בהר הזיתים זהו דבר מיוחד".

עוד ציין הרב הלל את משטרת ישראל שדאגה לאבטח את האירוע לאורך כל הציר. הרב הלל הורוביץ מוסיף כי ההילולה היא "חלק ממגמת אירועים שנתיים שמביאים המונים לבוא ולעלות להר הזיתים ולחזק את האחיזה היהודית במקום".