אורי אריאל
אורי אריאלצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

שר החקלאות אורי אריאל (הבית היהודי) התייחס במהלך השבת לתפקודה של הקואליציה והביע תקווה שמפלגות הבית היהודי והאיחוד הלאומי יתאחדו ביניהן.

"אף אחד לא רוצה בחירות, לא אזרחי ישראל ולא השותפים בקואליציה", אמר אריאל בכנס 'הפורום הדתי ברחובות' שהתקיים בשבת במלון דן פנורמה בחיפה. "יש חריקות אבל אם אני משווה את זה לממשלה הקודמת עם לפיד, שם זה היה סיוט''.

השר אריאל העריך שהבחירות הבאות ייערכו באמצע שנת 2017. "בחירות יכולות להיות עכשיו רק אם הקואליציה תצא מכלל שליטה במקרה שיעליבו חבר כנסת כזה או אחר''.

"אני לא חושש שנתניהו יכניס את המחנה הציוני במקום הבית היהודי", הוסיף שר החקלאות והביע תקווה לאיחוד בין מפלגות הבית היהודי והאיחוד הלאומי, ''על מנת שנוכל להיות חזקים יחד. נכון לעכשיו אנחנו לא רואים רצון כזה מצד הבית היהודי". 

אריאל התייחס גם למאבק על אכלוס שני הבתים בחברון שנרכשו מערבים. "בבית אל זה לקח ארבע שנים להגיע להסדר, בבית המכפלה זה לקח שנתיים. אני דורש מהשר יעלון לעשות בדיקה מהירה ולאפשר ליהודים שרכשו לחזור לביתם".

בשבת השתתפו בין היתר חבר הכנסת ניסן סלומינסקי, ראש העיר רחובות רחמים מלול, חבר מועצת העיר אמיתי כהן, הזמר ישי לפידות, איש העסקים גיל מזרחי ותושבים מרחובות.