פירותך מתוקים
פירותך מתוקיםמדרשת טוהר

"יש לך כנפי רוח". מילים אלו של הרב קוק זצ"ל מלמדות אותנו שבכל אחד מאיתנו יש כנפיים שאם רק נשכיל נוכל לפרוש אותן ולהתרומם מעלה מעלה.

לעיתים על מנת לפרוש את הכנפיים אנו זקוקים לעזרה של אחד שכבר פתח את כנפי הרוח שלו והפליג איתן למחוזות רחוקים.

הרבה פעמים אנו זוכים לשמוע על גדולתם ומעלתם של צדיקים גדולים, אולם לא תמיד אנו מודעים לכך שהגדלות הזו צומחת מאלפי פרטים קטנים, מחיים שלמים של עמל, יגיעה ושקידה בתורה, מימים ולילות של התמסרות לציבור, מהשקעה אין סופית בחסד ונתינה ומהשקעה נכונה אמיתית ואיתנה במשפחה.

פרותיך מתוקיםמדרשת טוהר יד בנימין

'פירותיך מתוקים'

מדרשת טהר מקיימת ערב מיוחד תחת הכותרת "פירותיך מתוקים" - בנות של גדולי ישראל מספרות על הבית המיוחד שבו הן גדלו.

"ניפגש עם בנות של אותם גדולים שפרשו את כנפי הרוח שלהם על פני הדור, ומזווית אישית נראה כיצד נראים גדולים בפרטים הקטנים של החיים. ננסה לגעת ולו במקצת בשבילי חייהם המופלאים ולהזליף מזה אור, חיות וכיווני דרך לחיים שלנו", אומרים במדרשה.

ומה בתוכנית?

"נשמע דברים מפי הרבנית שרה אסתר שפירא, בתו של האדמו''ר מצאנז קלויזנבורג זצ''ל שאיבד אשה ואחד עשרה ילדים בשואה, עבר את השואה בצורה הקשה ביותר על בשרו ולא רק שזכה וקם מן ההריסות והקים מחדש משפחה לתפארת. הוא העמיד עולם שלם של תורה בארץ ובעולם בין היתר הקים את קרית צאנז בנתניה, את מפעל הש''ס, את בית החולים לניאדו ועוד.

"תשתתף גם הרבנית פסיה איצקוביץ', בתו של  הרב שמואל הלוי וואזנר זצ''ל שעזב אותנו רק לפני זמן קצר. הרב וואזנר היה בדורנו משיירי כנסת הגדולה, זכה ללמוד בישיבת חכמי לובלין המפורסמת לפני שנחרבה בשואה ונחשב לתלמיד קרוב לרבי מאיר שפירא מלובלין, מייסד הדף היומי. וגם הוא לאחר השואה העמיד תלמידים הרבה וכתב את סדרת הספרים המאלפת שלו 'שבט הלוי'.

אלישבע (לילי) הורוביץ', בתו של רב הכותל הרב מאיר יהודה גץ זצ''ל, תספר על אביה המיוחד שמחד שימש כראש ישיבת המקובלים בית אל ועומקו בתורת הסוד היה רב ועצום ומאידך היה איש מעשה שפעל גדולות ונצורות.

הללויה נתנאל, נכדתו של הרב משה צבי נריה זצ''ל, תספר על אותו יהודי קטן קומה וענק הרוח שהעמיד על כתפיו דור שלם והקים עולה של תורה שלמה בארץ ישראל - ישיבות, אולפנות, ישיבות גבוהות ועוד, מתוך הרצון שלו לקרב את הנוער בארץ ישראל לאביהם שבשמים.

ולסיום הופעה ייחודית ומרגשת: "מתנה לנשמה", שילוב של הזמרת טל בריל בעלת שירה מיוחדת היוצאת מן הלב ונכנסת אל הלב לבין סופרת מדהימה ומוכשרת, חיה הרצברג, עם תובנות עמוקות לחיים. 

מארגני האירוע מוסיפים "בימים אלה שכל כך הרבה בלבול וסערות שונות עוברות על עם ישראל אין כמו לקחת אויר פסגות תחת צילם של האילנות הגדולים האלה. אויר נקי שיגרום לנו לפתוח את כנפי הרוח שלנו ולהקשיב לקול שקורא לכל אחת מאתנו - עלי למעלה עלי..."

יום רביעי הקרוב, יז' בשבט (27.1), ביד בנימין