שלג קל בירושלים
שלג קל בירושליםצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

משרד החינוך נערך לקראת פגעי מזג האוויר הצפויים בהמשך השבוע. מנכ''לית המשרד מיכל כהן הורתה לפתוח חדרי מצב במחוזות ובמטה בירושלים, כדי לעקוב מקרוב אחר הנעשה בשטח - ובמקרה הצורך לתת מתן מענה כנדרש.

ככלל, מערכת החינוך תפעל כסדרה ותתאים את פעולותיה בהתאם למגבלות מזג האוויר הקשה המתוכנן. הרשויות המקומיות הן האחראיות על היערכות החירום, טיפול במפגעי מזג האוויר ומתן מענה במוסדות החינוך.

בבתי ספר אשר לא ניתן לקיים בהם לימודים, יפנה מנהל בית הספר לרשות המקומית וייוועץ עם מנהל אגף החינוך ברשות ועם נציגי המחוז במשרד החינוך - ובהתאם למצב ולשיקול הדעת תתקבל החלטה בנושא.

משרד החינוך הנחה כי בימים הקרובים לא יתקיימו טיולים במקומות מועדים, בהם צפוי לרדת שלג או ייתכנו שיטפונות. טיולים שאמורים היו להתקיים באזורים אלו יוסטו למסלולים אחרים.

בחינת הבגרות בעברית למגזר הערבי שצפויה מחר (שני) תתקיים כסדרה. במידה ובתי הספר ייסגרו בשל מזג האוויר, יינתן לבתי ספר אלו מענה על ידי משרד החינוך.

הורים שמבקשים לקבל מידע אודות פעילות בתי הספר - מתבקשים ליצור קשר עם המוקד העירוני בעיר מגוריהם.

משרד החינוך ירכז את המידע המדווח מהרשויות המקומיות ויעמיד לרשות הציבור מוקד טלפוני שמספרו 1-800-25-00-25. ניתן לקבל מידע גם באתר האינטרנט ובפייסבוק של המשרד.