ג'סטין טרודו
ג'סטין טרודוצילום: רויטרס

לאחר נאומו בפני הוועידה הכלכלית הבינלאומית בדאבוס שבשוויץ, התראיין ראש הממשלה הקנדי ג'סטין טרודו לערוץ CNN, והמנחה פריד זכריא הפנה לטרודו שאלה בנוגע למדיניות ממשלתו נגד הטרור והשפעתה על מדיניות ההגירה והרב תרבותיות.

פריד זכריא שאל אותו"האם אתה מוטרד מכך שעלולים להיות פיגועי טרור כמו הפיגוע בפריז, או כמובן כמו זה שהתרחש בקנדה? האם יהיה קשה לדבוק במדיניות שלך בדבר סובלנות,חברה המקדמת בברכה את כולם והבאת הפליטים, ואתה כבר האטת קמעא את קצב הבאתם".

ג'סטין טרודו השיב, "קיימים דברים נוראים בעולם, ואנשים נוראים אשר רוצים לתקוף את החברה החופשית והפתוחה שלנו, ועלינו לקבל החלטה עד כמה עלינו לסגור, להגביל ולדכא(גורמים) בחברה שלנו כדי לשמור עליה, כיוון שאם אתה נוהג בדרך זו יותר מדי אתה מאבד חלק מהאופי החופשי והפתוח של החברה.

"יש לי רמה גבוהה של ביטחון באנשים הפשוטים אשר מקיימים את חייהם, אינם חושבים הרבה על פוליטיקה, אינם חושבים הרבה על טרור, חושבים הרבה על המשפחות שלהם, על העבודה שלהם, על העתיד שלהם ועל הקהילה שלהם, ורוצים לראות שדברים פועלים בכיוון הנכון.

"כן, אחת המשימות הראשונות בחשיבותן של הממשלה היא לשמור על ביטחון האזרחים, אך אחת המשימות הראשונות בחשיבותן שלה היא לשמור על החירות שלנו ועל הערכים האמיתיים שלנו ולהשיג את האיזון הנכון בדרך אחראית בניגוד לדרך שמעלה את החששות ואת החרדות, ודרך זו, אני סבור היא מה שהציבור מחפש".