נטיעות בערד
נטיעות בערדצילום: יח"צ

בערד נערך ביום שישי האחרון הפנינג הנטיעות הקהילתי בהובלת גרעין בני עקיבא, בית הספר הממ"ד טללים ואולפנת ערד.

את האירוע יזמה מנהלת אגף האירועים בעירייה מרינה גליזר שסיפרה "מאוד התרשמנו מלקיחת האחריות והשותפות של בני עקיבא והציבור הדתי לאומי בערד בתקופה האחרונה, לכן זה היה טבעי לשתף באירוע כזה את האגף לתרבות תורנית והנהגת הקהילה".

האירוע החל בטקס שבו שמעו כ-300 משתתפים דברים מפי רב העיר, הרב יוסף אלבו, ראש העיר עו"ד ניסן בן חמו, ברוך אביבי מנהל ביה"ס טללים והרב יהושע פיינה ראש האולפנה.

לאחר מכן יצאו המשתתפים לנטיעות ולסדנא רב גילאית להכנת מגוון יצירות מקוריות מאצטרובלים ותוצרי יער שונים.

ראש העיר הדגיש בדבריו את החיבור בין האדם לאדמתו ובין עם ישראל לארצו. "אנחנו רואים בציבור הדתי מסורתי בערד ציבור חשוב ושותף מרכזי בהליך השיקום והצמיחה של ערד, נמשיך להשקיע בתרבות תורנית ובשיתופי פעולה עם גרעין בני עקיבא וחברי הקהילה היקרה", אמר בן חמו.

הדברים באים על רקע הכרזת תנועת בני עקיבא על ערד כיעד התיישבות מרכזי והתארגנות של גרעין משפחות צעירות שיצטרפו כבר הקיץ לקהילה הוותיקה.

דובי חלקיה, מנהל גרעין בני עקיבא ורכז תרבות תורנית בעיריית ערד, רואה באירוע זה אבן דרך חשובה, "ערד עיר חמה ומחבקת, אנחנו נוטעים היום שתילים צעירים ומקווים שבקרוב גם נצליח להחזיר לעיר משפחות צעירות שיצמחו ויפרחו בנווה המדבר המדהים הזה, אנחנו מודים לראש העיר והנהלת העירייה על האמון והשותפות לאורך כל הדרך".