איסמאעיל הניה
איסמאעיל הניהצילום: פלאש 90

איסמאעיל הניה, סגן מנהיג חמאס, קורא לתקשורת הפלסטינית להמשיך למלא תפקיד מרכזי בחיזוק המורל של הפלסטינים במהלך הגל הטרור נגד ישראל.

באירוע של מחלקת התקשורת של תנועת חמאס, שנועד להוקיר עיתונאים שזכו לפרסים בינלאומיים בשנת 2015, אמר הניה כי "קיימת מערכה מתמשכת ללא תותחים וללא שאון הכדורים, וזו מערכת המצור המוטל על רצועת עזה, והיא מסוכנת יותר מהמטוס ומהתותח, ולכן על התקשורת הפלסטינית להציג אותה ולהזכיר לעולם את הסבל של תושבי הרצועה".

הניה הוסיף, "אנשי התקשורת נדרשים להגן על תרבות האינתיפאדה, להותיר את הבעיה תחת המיקרוסקופ התקשורתי, לעקוב אחר (ההתפתחויות) במישור המקומי, האזורי והבינלאומי, ולהתמקד בשלב הזה בהגנה על החזית הפנימית ולתמוך במורל הפלסטיני הן בעזה והן בגדה הכבושה, שכו היקף התקשורת הנגדית גדול, והמטבח הפוליטי מעברו השני של המתרס פועל ללא הפסקה בניסיון לעקוף את ההישגים שעמנו רשם במשך שנים של עימות והתעמתות".

לדבריו, "אנו נמצאים בשלב רגיש ואנו זקוקים לחיזוק תרבות האחווה הלאומית, והתקשורת המחויבת והשומרת את המצפן ועל עקרונות היסוד, ומגנה על המורל הפלסטיני לאור העימותים הקשים והמלחמה הפסיכולוגית התקשורתית שהכיבוש מנהל".