ישוחרר. נאווי
ישוחרר. נאוויצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, משה בר-עם, דחה הבוקר (שני) את הערעור שהגישה המדינה על החלטת בית משפט השלום בעיר לשחרר למעצר בית את פעיל השמאל הקיצוני עזרא נאווי.

נציין כי נאווי שוחרר אתמול אחר הצהריים למעצר בית, מאחר שעיכוב הביצוע על שחרורו היה קצר במיוחד, והובא הבוקר לדיון מהמקום בו הוא שוהה במעצר בית.

השופט בר-עם קבע בהחלטתו כי העובדה שנאווי כבר שוחרר בפועל למעצר בית, מאחר שצו עיכוב הביצוע על שחרורו היה קצר במיוחד, היא נימוק כבד משקל שלא להחזירו למעצר.

עם זאת מתח השופט ביקורת על השופט דוד שאול גבאי ריכטר מבית משפט השלום, אשר קצב עיכוב ביצוע של כשעתיים בלבד לצורך הגשת הערעור.

"בנסיבות אלה, אף שבית-המשפט קמא דקדק בדבר קיומה של ההלכה, שלפיה יש לעכב ביצוע החלטה המורה על שחרור, לא היה מקום בכל הכבוד להורות על עיכוב כה קצר, אשר תרם במידה מסוימת לשחרורו של המשיב בטרם קיום הדיון", קבע השופט. 

"על בית-המשפט קמא להיעתר לבקשת העוררת מקום בו מתבקש לעכב את ביצוע החלטתו לפרק זמן סביר, אשר ככלל יעמוד על 24 שעות ויאפשר לכל הגורמים הנוגעים בדבר להיערך בהתאם לדיון. דברים אלו נאמרים למען מניעת הישנות של תקלות במקרים עתידיים ויובאו לעיונו של נשיא בית-המשפט השלום", הוסיף השופט. 

להחלטה לחץ כאן