מטוס התדלוק החדש של בואינג ביצע תדלוק ראשון

לאחר ההמראה משדה התעופה של בואינג בסיאטל, ערכו צוותי האוויר סדרת ניסויים בסיומה תדלקו מטוס F-16 ב-726 ליטרים של דלק.

רעות הדר , ט"ז בשבט תשע"ו

תדלוק אווירי ראשון
תדלוק אווירי ראשון
צילום: בואינג

יצרנית המטוסים המובילה בואינג וצוותי חיל האוויר האמריקני השלימו בהצלחה את התדלוק האווירי הראשון בהיסטוריה של מטוס התדלוק החדש KC-46A.

לאחר ההמראה משדה התעופה של בואינג בסיאטל, ערכו צוותי האוויר של ה-KC-46A סדרת ניסויים בסיומה תדלקו, בגובה 20,000 רגל, מטוס F-16 ב-726 ליטרים של דלק.

"טיסת התדלוק שביצענו היום היא אבן דרך חשובה עבור הצוות של חיל האוויר ובואינג שכן היא משיקה את שלב הדגמות התדלוק של המטוס שלפני קבלת ההחלטה על כניסה לייצור של המטוס", אמר קולונל כריסטופר קומס, מנהל תוכנית KC-46 של חיל האוויר האמריקני. "לפנינו עדיין עבודה רבה אבל זהו זמן שמח עבור צוותי האוויר שעתידים להטיס, לתחזק ולתמוך ב-KC-46 פגסוס במשך שנים רבות".

במהלך 5 השעות ו-43 הדקות של הטיסה, הצליחו צוותי התדלוק האווירי לגעת מספר רב של פעמים במטוס הF-16 והוכיחו כי מערכת התדלוק מוכנה להעברת הדלק.

סמל ראשון לינדסי מון, מפעילת תדלוק של חיל האוויר האמריקני הורידה את מוט התדלוק - ה"בום" של המטוס למיכלי הדלק של מטוס ה-F-16. ה-KC-46 העביר את הדלק למטוס הקרב ועם השלמת התדלוק המערכת סגרה אוטומטית את המשאבות ומון החזירה את ה"בום" למקומו.

מטוס ה-KC-46A שביצע בהצלחה את התדלוק ההיסטורי יתחיל בקרוב לתדלק מספר מטוסים צבאיים נוספים ביניהם C-17, F/A-18, A-10, ו-AV-8B. בנוסף, המטוס השלים 32 טיסות מאז טיסתו הראשונה ב-25 בספטמבר 2015.

הצעות והערות ניתן לשלוח לדואר אלקטרוני: computers@inn.co.il