מליאת הכנסת
מליאת הכנסתצילום: דוברות הכנסת

למעלה מ-200 יועצים פרלמנטריים בכנסת ישראל ייהנו מהמענק ומתוספות השכר שנקבעו בהסכם המסגרת במגזר הציבורי. כך סוכם בין יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן לבין מנכ"ל הכנסת רונן פלוט.

בזכות ההסכמות, כל יועץ פרלמנטרי יהיה זכאי למענק בגובה 2,000 שקל, שישולם בשתי פעימות – 1,000 שקל במשכורת הקרובה ו-1,000 שקל נוספים בינואר 2017, וזאת בנוסף לתוספת השכר בשיעור של 7.5% כפי שהוסכם לגבי כלל העובדים במגזר הציבורי.

ההסכמות החדשות גובשו בעזרת צוות משותף, בהשתתפות נציגי הכנסת, ההסתדרות וועד היועצים הפרלמנטריים. הבשורה התקדימית התקבלה בזכות הבנות קודמות בין הצדדים, אשר הושגו ב-2014, ובזכותן שופרו תנאי העבודה של ציבור היועצים ונקבע כי שכרם יוצמד להסכמי השכר בשירות הציבורי.

נזכיר כי ההסכמות הקודמות אשר אומצו על ידי הוועדה הציבורית וועדת הכנסת ביוני 2014, הביאו להעלאת שכר היועצים הפרלמנטריים בשיעור כולל של למעלה מ-15%.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר "זהו ציון דרך נוסף המחזק את מעמדם של היועצים הפרלמנטריים בישראל. אני מודה ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ולמנכ"ל הכנסת רונן פלוט על שיתוף הפעולה במהלך החשוב למען קידום רווחת העובדים".    

מנכ"ל הכנסת רונן פלוט הוסיף כי "היועצים הפרלמנטריים הם קבוצה איכותית המספקת סיוע חיוני לעבודתם החשובה של חברי הכנסת. הנהלת הכנסת שמה לה למטרה כבר ב-2014 להבטיח תנאים הולמים לגיוס ושימור כוח אדם איכותי ומנוסה. הצלחת התהליך בעניין זה מוכיחה כי באמצעות תרבות של שיתוף פעולה ויצירת הסכמות, ניתן להגיע להישגים המיטיבים עם כל הצדדים".

קסם רוזנבלט מוועד היועצים הפרלמנטריים מסרה כי "היועצים הפרלמנטריים הם קודם כל משרתי ציבור, הממלאים תפקיד חיוני בתמיכה בעבודת חברי הכנסת ומתן שירות חשוב לציבור. אנו שמחים ליהנות מהישגי ההסתדרות במגזר הציבורי ורוצים להודות מקרב לב ליו"ר ההסתדרות ולמנכ"ל הכנסת על כך ששילבו ידיים לטובת העניין".