הפגנת החרדים בניו יורק
הפגנת החרדים בניו יורקערוץ 7

סדרת התחקירים של ערוץ 10 שעלתה לאוויר בימים האחרונים הסוקרת את תופעת החזרה בשאלה בציבור החרדי לא הותירה את העיתונאים החרדיים אדישים.

תחת הכותרת 'התפרקות החברה החרדית', מארח התחקיר חוזרים בשאלה, לעיתים גם הוריהם מדברים על בניהם וחוקרי המגזר החרדי המחווים דעתם באשר לתופעה ההולכת וגדלה.

כאמור, העיתונאים החרדים לא אהבו, בלשון המעטה, את הכותרת הנועזת וטענו כי היא חוטאת למציאות. העיתונאי יוסי אליטוב מעיתון 'משפחה' טוען כי אבישי בן חיים הגזים ושגה בקריאת המציאות החרדית.

"אבישי בן חיים הוא עיתונאי מקצוען אמיתי אבל הכותרת 'התפרקות' של הסדרה החדשה לא מתכתבת עם המציאות. מעולם החרדיות לא היתה לא היתה חזקה משפיעה וחסינה כמו היום", צייץ בטוויטר.

גם עמיתו בעיתון אריה ארליך כתב, "בקריירה העיתונאית של אבישי בן חיים רשומים רגעי שיא נהדרים: חשיפות פוליטיות מהדהדות בשנות ה–90, ראיונות בלעדיים עם דרעי בתקופת הנידוי ועוד. האילוץ של עיתונאי כמוהו לחזר אחר טיפוסים בנחלאות ולבסס עליהם 'תחקיר' על 'התפרקות החברה החרדית' הוא סימן עצוב למצבו של המקצוע".

ואילו השדרן אבי מימרן רמז בציוץ בטוויטר על הנטיה של עיתונאים לצבור כותרות שליליות על גבו של הציבור החרדי. "חבל, צפיתי בכתבה של אבישי בן חיים על 'התפרקות' החברה החרדית. הדבר הראשון שעשיתי מיד אח"כ: בדקתי אם אבישי בן חיים זה בגימטריה אמנון לוי".