רק לערבים. הר הבית
רק לערבים. הר הביתPhoto by Garrett Mills/FLASH90

שוטרי מרחב דוד מסרו בצהריים (שלישי) צו הרחקה מנהלית ליאיר קהתי, פעיל מרכזי בתנועת "חוזרים להר". הצו מורה לקהתי להתרחק מהר הבית ומבואותיו.

קהתי הורחק מהר הבית לתקופה של שלושה חודשים, וזאת ללא דיון או אסמכתא מבית משפט, בטענה כי הוא מהווה סכנה לשלום הציבור כאשר הוא נמצא בהר הבית. 

קהתי מסר בתגובה להרחקה, "ההרחקה מהר הבית רק מגבירה בי את המרץ והמוטיבציה לפעול למען שחרור הר הבית מידי האוייב הירדני השולט בהר, ומשטרת ישראל שמבצעים בפועל את כל דרישות הוואקף וממשלת ירדן. מי שצריך לשלוט בהר הבית הם היהודים, והיהודים בלבד. היעלה על הדעת שממשלת ישראל תשלוט במכה?!".

עוד מסר קהתי, "אני בוחן ברגעים אלה את דרכי המאבק בצו, אני לא אתן למשטרה לרמוס את היהודים בהר הבית".

מתנועת 'חוזרים להר' נמסר בתגובה, "מלחמת החרמה של משטרת ישראל כנגד פעילי הר הבית בכלל ופעילי התנועה בפרט מוכיחה מעל כל ספק אפשרי כי המשטרה רוקדת לפי חליל הכוחניות והאלימות הערבית הן ממשלת ירדן והן מהערבים בתוך גבולות מדינת ישראל, התמודדות המשטרה עם אפליית ורמיסת כל זכויות היהודים בהר הבית היא הרחקת ה'גורמים המתסיסים' היהודים במקום ריסון הפורעים הערבים". 

"לא יתכן שיהודי יורחק מהר הבית בצורה דיקטטורית מהר הבית, וזאת לאחר כישלונות המשטרה פעם אחר פעם בבית המשפט. איזה טעם יש למערכת המשפט אם המשטרה קובעת את הרחקות הפעילים ללא דין וללא דיין?!", הוסיפו בתנועה. 

עו"ד יצחק בם המייצג את קהתי מסר, "מרשי הורחק בצו דרקוני מהר הבית וזאת ללא כל סיבה נראית לעין, משטרה סירבה למסור ולא גרגיר מידע על סיבת הרחקתו של קהתי פרט לסיסמאות כגון 'מסוכנות' ו'חשד שיפר את הסדר הציבורי'. לא יתכן שמשטרת ישראל תרמוס כל זכות בסיסית של אזרח במדינה דמוקרטית. מדיוניות רמיסת החוק והזכויות בהר הבית חוצה כל גבול".