ראש הממשלה בנימין נתניהו תוקף הערב (שלישי) את הדברים שהשמיע היום מזכ"ל האו"ם בישיבת מועצת הביטחון של האו"ם, לפיהם "הטבע האנושי הוא להגיב לכיבוש".

"דבריו של מזכ"ל האו"ם נותנים רוח גבית לטרור", קובע נתניהו. "אין הצדקה לטרור. הרוצחים הפלסטינים לא רוצים לבנות מדינה - הם רוצים להשמיד מדינה והם אומרים זאת בריש גלי. הם רוצים לרצוח יהודים באשר הם והם אומרים זאת בריש גלי. הם לא רוצחים למען השלום והם לא רוצחים למען זכויות אדם".

"האו"ם מזמן איבד את הניטרליות שלו ואת הכוח המוסרי שלו והדברים הללו של המזכ"ל לא משפרים את מצבו", מוסיף ראש הממשלה נתניהו.

נזכיר כי בדיון במועצת הביטחון של האו"ם הצהיר באן כי "פעילות ההתנחלות של ישראל מהווה עלבון לעם הפלסטיני כולו".

הוא רמז כי הוא מבין לליבם של הפלסטינים שנגררים לטרור. "התסכול שלהם מתחזק תחת העול של הכיבוש הישראלי ובשל העובדה שתהליך השלום תקוע. הטבע האנושי הוא להגיב לכיבוש – ולעתים הדבר משמש חממה גם לשנאה וקיצוניות", אמר באן.

הוא הוסיף כי "אמצעי הביטחון של ישראל לא יפסיקו את הייאוש הפלסטיני. ישראל חייבת לשנות מדיניות ולאפשר לפלסטינים את הזכות לחיות בכבוד".

סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, תוקפה גם היא את דברי מזכ"ל האו"ם. "בין פריז לעותניאל הטרור הוא אותו טרור והוא לא מבחין בין דם לדם", אומרת חוטובלי.

"מזכ"ל האו"ם שמנסה לעשות לעשות הפרד ומשול בדבריו, פוגע במאבק העולמי בטרור שאותו ישראל מובילה ונותן לגיטימציה לאותם מרצחים להמשיך ולפגע", הוסיפה.