ישי לפידות
ישי לפידותצילום: יניב שמידט

לזמר שאחראי על מיטב להיטים חסידיים, בהם "הוא יגאל אותנו", "דור מצויין", ואיך לא - "עלה קטן", נערך השבוע (ראשון) מופע הצדעה ברחובות, לרגל סיכום - ביניים, יש לומר, של עשרים שנות קריירה מפוארות ועשירות. 

האירוע לכבוד ישי לפידות נערך בהיכל התרבות ברחובות, ונכחו בו מאות מהציבור הדתי-לאומי והחרדי-מודרני. כמה עשרות נאלצו לבטל את השתתפותם בגלל מזג האוויר הסוער.

בערב עלו מיטב הזמרים על הבמה ופרגנו ללפידות בשיריו ובשירים אחרים, בהם חברי 'מועצת השירה היהודית', שהגה ישי לפני שלוש שנים, ו'הפורום לחזנות' עם אודי אולמן ששרו קטעי חזנות מתוך התפילה. 

גם חברים מהעבר הרחוק היו בין החוגגים, בהם אריה ברונר מלהקת 'חסידיש' שהקים ישי כשהשתחרר מהצבא, חברי אוף-שימחע'ס, אברימי רוט, גד אלבז ויוסי ברגר. גם זמרים מהציבור הלא חרדי עלו ושרו, משה להב, ישי ריבו, ילדי בי"ס למוזיקה ואיש התקשורת מנחם הורביץ, שעלה לשיר את "מי האיש החפץ חיים". 

הפתיע את לפידות הזמר והיוצר גדעון לוין שבא מארה"ב.

ישי לפידות 
ישי לפידותיניב שמידט

ישי לפידות וחברי 'הפורום' 
ישי לפידות וחברי 'הפורום'יניב שמידט

ישי לפידות עם מנחם הורוביץ 
ישי לפידות עם מנחם הורוביץיניב שמידט

ישי לפידות
ישי לפידותיניב שמידט

אחרי המופע תפסנו את לפידות לשיחה קצרה.

איך אתה מסכם 20 שנה?

"זו התרגשות גדולה לסכם כך חלק מחיי, אך זו בעצם רק תחנה בזמן להמשך עשיה. לפני 20 שנה הוקמה אוף שימחסע אבל העבודה התחילה עוד קודם. זו הייתה הרגשה מיוחדת לראות את כל האנשים מהעבר ומההווה, מהעבר את האחים ברונר שעלו איתי על הבמה, אודי אולמן שכתבתי לו שירים לאלבום הראשון, וחברי אוף שימחעס, איתם התחלתי את הקריירה המוזיקלית שלי. כל זה לצד ישי ריבו וזמרים אחרים שגם נכחו בערב.

זו הייתה הרגשה מאד מיוחדת לעבור עם האמנים על כל ההיסטוריה המוזיקלית הזאת ולראות שהיא עדיין מתהווה".

איזה רגע ריגש אותך בערב?

"כששרו את 'מדרש חופה' - שיר שהלחנתי לחתונה שלי, זה היה מרגש, זה זרק אותי ואת אשתי 22 שנה לאחור. האמת שהיה לי קשה להאמין שהקהל החזיק מעמד 3 שעות. בעצם מי שהכי נהנה היה אני", הוא אומר בחיוך.

האם יש דברים במהלך הקריירה שאתה מתחרט עליהם, כמו לדוגמה השיר "דור מצוין" שכתבת כתגובת נגד לאביב גפן?

"אני לא מתחרט על שום דבר, הדברים שנעשו - נעשו במחשבה מאד מפוכחת. התייעצתי עם מורי הוראה בזמנו. יש דברים שלא מתאימים להיום ולא הייתי עושה אותם היום, אבל בדיעבד אני לא מתחרט עליהם. 20 שנה מוכיחות שבסופו של דבר עשינו דברים נכון".

"אמר לי פעם בעל תשובה, 'אני לעולם לא אשמע את אוף שימחעס והקינדרלעך, אך תדע לך שהשירים שלך הם אלו שהחזירו אותי בתשובה וקירבו אותי לה' יתברך'. מוזיקה לעולם לא תהיה מתאימה לכולם, אבל אני שלם עם מה שהיה".

מה ההרגשה שלך עכשיו?

"יש התרגשות גדולה, עונג גדול. אני מודה לבורא עולם שאני עוסק כל חיי במשהו שאני אוהב אותו. אני גאה בעיקרון שהצבתי לעצמי, 'תעשה את מה שאתה רוצה, אבל מה שאתה עושה - תעשה הכי טוב שיש'. אני גאה בעיקרון הזה, ובאמת פרוייקטים שלא עמדו בזה - גנזתי אותם. הם לא עלו לגמר".

ומה הלאה? איפה נראה אותך עוד עשרים שנה?

"מקווה שאהיה באותו מצב, עם אותה שמחה, ואסכם עוד 20 שנות קריירה מוזיקלית. או כמו שאמרתי בתחילת המופע - חבר'ה, רק התחלנו, עוד לא ראיתם כלום".