המגזין גלובס פרסם את רשימת מאה המשפיעים של ישראל בתחומים השונים: פוליטיקה, תקשורת, פרסום, יחסי ציבור ועוד.
הראשון שדורג מבין היועצים, היה היועץ האסטרטגי משה קלוגהפט, שלאחרונה פורסם שניהל את קמפיין ה"שתולים" נגד שוברים שתיקה, ומייעץ באופן שוטף לקמפיינים פוליטיים ומסחריים שונים בישראל.
עורכי הדירוג הסבירו בבחירתם, "אם לשאול ציטטה מהסרט 'החשוד המיידי', התעלול הכי מרהיב של יועץ התקשורת משה קלוגהפט הוא לגרום לנו לחשוב שהוא לא באמת קיים.
הדבר אפילו בא לידי ביטוי בשם החברה שלו EDK (ראשי התיבות של "אין דבר כזה"), פה ושם הוא נחשף, אבל גם בעלי החושים החדים ביותר יתקשו לאתר את טביעות אצבעותיו במהלכים שמשנים את פניה של המדינה בשנים האחרונות.
קלוגהפט הוא השף שלעולם לא יזרוק צפרדע לסיר רותח, אלא יכניס אותה למים קרים ויחמם את הסיר לאט לאט – כדי שלא תרגיש שהיא מתבשל.
השפעתו לא נגמרת במספר המנדטים של הבית היהודי, אלא בהבניה איטית של התפיסה שאופיה היהודי של ישראל בסכנה. בדיוק המוליך שבאמצעותו המאירה של נתניהו על הערבים שמגיעים באוטובוסים לקלפיות הפכה לכל כך משמעותית.
קלוגהפט הוא הראשון לזהות שהאוייב הכי גדול של השמאל הוא השמאל עצמו, שמופל בכל פעם לבורות הפרובוקציה.
זה מה שקלוגהפט עושה: מוצא את היבלת, דוקר בה דקירה קטנה, ורואה את כל תוכנה פורץ החוצה מעצמו. אפשר לסלוד משיטותיו, ובוודאי שאפשר שלא להסכים עם עמדותיו הפוליטיות והגופים דהוא משרת, אבל אי אפשר להתווכח עם ההצלחה שלו, שנשענת על כלל זהב אחד שבמחנה היריב מסרבים בעיקשות להפנים: כשאתם הקהל של עצמכם, המסר שלכם לא מגיע לשום מקום אפקטיבי".