אחרי האליפות ההיסטורית בה זכו בעונה שעברה האדומים מירושלים, סימנה הנהלת מועדון הכדורסל הירושלמית מטרה חדשה: השתתפות בשלבים הגבוהים ביותר בכדורסל האירופי. 

אחרי שקיבלו תשובה שלילית מהנהלת היורוליג ולא קיבלו כרטיס כניסה למפעל האירופי הבכיר, מפעל היורוליג, למרות שזכו באליפות המדינה, בירושלים פנו למעפל אותו הם מכירים כל כך טוב, מפעל היורוקאפ, המפעל השני בחשיבותו בכדורסל האירופי.

האדומים שמציגים עונה נהדרת בליגה המקומית שוב כשלו במקבילתה האירופית כשגם משלב הבתים הראשון עלו באורח נס ובעזרה גדולה מקבוצה יריבה שניצחה יריבה אחרת. אבל אם עוד בשלב הבתים הראשון הירושלמים לקחו את הצ'אנס הקלוש שנותר להם בשתי ידיים, בשלב הבתים השני הסיפור כבר אחר לגמרי. 

הערב (רביעי) אירחו הירושלמים את שטרסבורג הצרפתית החזקה למשחק שפתח את הסיבוב השני של שלב הבתים השני והיה לתקווה האחרונה של ירושלים בכדי לנסות ולהמשיך לשלב הבא במפעל. הפסד שני ברציפות לצרפתים ורביעי מתוך ארבעה משחקים בשלב הבתים השני של המפעל בתוצאה 79:69, סוגר את הסיפור עבור הירושלמים שכעת כל שנותר להם הוא להתרכז בהצלחה שלהם בליגה המקומית.

האמת? שעם עוד קצת יותר מאמץ ובעיקר רצון היו יכולים השחקנים הירושלמים לנצח את הצרפתים הערב בהיכל הפיס ארנה אל מול מאות אוהדיהם האדוקים שדחפו אותם ועודדו בדקות רבות של המשחק. הדחיפה של האוהדים היא שנתנה לירושלמים לפתוח הפרש כבר בדקה הראשונה של המשחק כשהובילו 0:6 בזכות ליאור אליהו הנהדר. האורחת חזרה וצימקה ל-4:6 ושלשה של אי ג'יי רולנד קבעה 4:9. ליאור אליהו עוד הספיק לקבוע יתרון 7:11 לזכות המקומיים מירושלים, אך אז השתלטו שחקני שטרסבורג על המשחק ועל הפרקט והחלו לעשות ככל העולה על רוחם. זה נגמר עם ריצת 18:2 של הצרפתים בדרך ל-25:13 בסיום 10 הדקות הראשונות של המשחק. 

הטיול של הצרפתים בחצי הפרקט של הירושלמים המשיך גם בתוך הרבע השני כשאלה כבר פתחו פער של 16 נקודות, 31:15. דאנקן ורולנד שמרו את האדומים במשחק והגנה חזקה בדקות הסיום של המחצית הראשונה הורידה את ההפרש עד ל-40:34 לזכות הצרפתים. 

המחצית השניה נפתחה עם המון תקווה ואופטימיות אצל האדומים כשג'וש דאנקן כבר צימק ל-42:39 בתחילת הרבע השלישי, אבל השחקנים הצרפתים לא ויתרו והגדילו בחזרה את ההפרש לסביב 10 הנקודות, 58:48 עם סיום הרבע השלישי.

הירושלמים האמינו שהם עוד יכולים להפתיע, אך הצרפתים ברחו מהר בפתיחת הרבע השלישי ועלו כבר ל-66:52, ולמעשה בזה סגרו את הסיפור עבור האדומים במפעל האירופי העונה, במשחק שנגמר בתוצאה 79:69 לזכות הצרפתים. לירושלים נותרו עוד שני משחקים במפעל האירופי, אך שני אלה יתקיימו לפרוטוקול בלבד שכן כבר אבדו להם הסיכויים להעפיל לשלב הבא במפעל האירופי. 

כעת בירושלים מחפשים את האשמים: המאמן, השחקנים או הסגל החסר והקצר.

קלעו להפועל ירושלים: ג'וש דאנקן 16 נקודות (5/10 מהשדה), אי ג'יי רולנד 13, ליאור אליהו 8 (4/10 מהשדה) ו-5 ריבאונדים, מאט ג'נינג 7, טוני גפני 7, דונטה סמית' 6 ו-6 ריבאונדים, בר טימור 6, דיאור פישר 6.

קלעו לשטרסבורג: קייל ווימס 15 נקודות ו-7 ריבאונדים, רודריג בובואה 14, מאט הווארד 12 ו-7 ריבאונדים, ג'רמי ללופ 10, לואיס קמפבל 10, מרדי קולינס 7, פול לאקומב 6, בנגאלי פפאנה 5 ו-5 ריבאונדים.