מיץ' גולדהאר. מכבי תחת בדיקה
מיץ' גולדהאר. מכבי תחת בדיקהצילום: פלאש 90

האם מכבי ת"א היא שיזמה את הבדיקה של אופ"א בגין עבירות פיננסיות אפשריות או שזו החלטה של ארגון הכדורגל האירופי לפתוח בחקירה מצידם? בין כך ובין כך, במכבי ת"א עשויים לספוג עונשים על כך שעברו על חוקי הפייר-פליי הפיננסי. 

בבדיקה זו, מצטרף מועדון הכדורגל מתל אביב אל יתר המועדונים העשירים והגדולים באירופה שנמצאים תחת חקירה של הגוף הפיננסי של אופ"א, ה-CFCB, גוף המעניק רשיונות למועדוני כדורגל להשתתף בתחרויות במסגרת אירופית באם עמדו בכל הקריטריונים ופועלים על פי חוק, בין היתר על פי חוקי הפייר-פליי הפיננסיים.

לדברי המועדון הצהוב, הבדיקה של הארגון האירופי הגיעה בעקבות פניה שלהם עצמם בשל חריגות בתקציב המועדון לעונת 2014/15. במכבי אמרו כי "הבדיקה של אופ"א החלה בעקבות הגשת הדוחות הכספיים בעונת 2014/15 להתאחדות הכדורגל האירופית וכחלק מהנהלים של Financial Fair Play". 

לדברי המועדון הצהוב, החריגות בתקציב שהוגש הושפעו ישירות ממבצע "צוק איתן" שהתקיים בעזה וירי הטילים הבלתי פוסק שהביא את הקבוצה לארח את משחקיה הביתיים בחו"ל. "התוצאות הכספיות של עונה זו הושפעו ממבצע 'צוק איתן' והחלטת אופ"א על איסור קיום משחקים בישראל. החלטה זו חייבה את מכבי ת"א לארח את משחקי הבית בחו"ל וכתוצאה מכך – לא העפילה הקבוצה לשלבים המתקדמים באירופה וסבלה מפגיעה מהותית בהכנסות", אמרו במועדון הצהוב.

עוד אמרו שם כי "תוצאות כספיות אלו נצפו מראש ע"י הנהלת מכבי ת"א שפנתה מיוזמתה כבר במהלך עונת 2014/15 ל-CFCB". במכבי הסבירו לארגון הכדורגל האירופי את הסיבות לחריגה בתקציב והגדירו את המבצע בעזה והשלכותיו עליהם כ'כוח עליון'. 

עוד טוענים במכבי כי עצם פנייתם שלהם לארגון הבודק, ובעקבות שיחות שהתקיימו ביניהם, "יש שביעות רצון מהתנהלות המועדון". תשובה סופית בדבר עונשם של הצהובים על עבירות אלו יתקבלו לאחר הגשת כל הנתונים הכספיים ובמועדון מעריכים כי לבסוף יוטל עליהם קנס כספי בלבד.