הרב גודמן בכנס
הרב גודמן בכנסצילום: שלומי כהן

כנס חשיפה והכוונה לשליחות בתפוצות נערך אמש (חמישי) בירושלים מטעם ארגון תנועת מזרחי העולמית.

כמאתיים איש שמעו על האפשרויות והיעדים שניתן לצאת אליהם לשליחות. את הערב פתח הרב דורון פרץ, מנכ״ל המזרחי, שעמד על החשיבות והאתגר של הציונות הדתית בדור הנוכחי.

אחריו דיבר הרב יונה גודמן ובדבריו הנרגשים בליווי נתונים על הקהילות היהודיות בעולם, הדגיש את המשימה החשובה של שליחות בתפוצות. "צאו לשליחות", קרא הרב, ״מי שאתם איך שאתם בכל מצב שבו אתם בחיים, לכו לשנה, שנתיים ושלוש. אין מי שיעשה את זה במקומכם״.

הכנס הסתיים ביריד הכוונה. עשרה ארגונים העוסקים בשליחות בתפוצות הסבירו לקהל הרחב על האפשרויות השונות והתוכניות המיועדות לכל אחד ואחת.

צילום: שלומי כהן
צילום: שלומי כהן

עדי ואפרת דותן, זוג צעיר מירושלים, סיפרו ״סיימנו לימודים ואנחנו מעוניינים לעשות משהו לנפש. שמענו על הכנס ונדלקנו בגדול. שמענו מבני עקיבא העולמי על קהילות ומצאנו את עצמנו מתאימים לקריטריונים. חתמנו בשמחה על הצטרפות. עכשיו רק צריך ליידע את ההורים", צחקו שניהם.

מנכ״ל ''תורה מציון'' זאב שוורץ שיקבל בקרוב את "פרס ירושלים" על פועלו בעשרים השנים האחרונות, הסתובב מאושר כולו בכנס אמש. "זו ממש מהפכה, אני זוכר שכשהתחלתי לא היה עם מי לדבר והייתי צריך לרוץ אחרי אנשים שיסכימו לצאת לתפוצות. והנה היום ברוך ה' מאות אנשים מגיעים ומעוניינים לצאת מיוזמתם. זה ממש חלום שהתגשם''.

אוהד טל, הרכז החדש של מרכז השליחות סיכם את הערב ואמר "זהו, שינינו תפיסת עולם ועכשיו בעזרת ה' יוצאים להאיר את העולם''.