מסעדת ריבר, רעננה
מסעדת ריבר, רעננהצילום: יוני קמפינסקי

בראיון ליומן ערוץ 7 מבקרת בחריפות חברת מועצת עיריית רעננה, רחלי בן ארי-סקעת, את חברת המועצה מטעם מרצ, עידית דיאמנט, שקראה לתושבים להחרים מסעדה בעיר שהפכה לכשרה.

בן ארי-סקעת קובעת כי המהלך בו נקטה דיאמנט הוא חמור ביותר "במיוחד בזמנים שבהם העסקים הקטנים והבינוניים צריכים עידוד וחיזוק, ואני פועלת לכך כחברת הנהלה בלשכת יועצי המס, לשמוע מחברת מועצת העיר שקוראת להחרים רק בגלל אמונתם ודתם זה חמור מאוד".

לדבריה קיים מרחק גדול בין שליחות ציבורית של חבר מועצת עיר לבין הבעת מחאה הגורמת נזק ופגיעה בתושבי העיר, גם אם לה עצמה לא נוחה החלטת המסעדה ששינתה את בעליה להפוך למסעדה כשרה.

בן ארי-סקעת קובעת בדבריה כי האירוע הנוכחי אינו אלא סימפטום לתופעה בה ראש העיר זאב בילסקי מתנהל ברפיסות, כלשונה, כלפי הציבור הדתי ומנהל מדיניות התואמת את סיעת מרצ המחזיקה בחמישה מנדטים במועצת העיר.

הפוסט נגד המסעדה הכשרה הביאה את הלקוחות

בדבריה מציגה בן ארי-סקעת דוגמאות לטענותיה ומזכירה את החלטתו של ראש העיר, כצעד ראשון לאחר כניסתו לתפקיד, לסגור בית ספר עירוני הדתי ולהעבירו לידיים פרטיות, מהלך שגרם לתלמידים רבים שהגיעו מבתים שומרי מסורת לעבור לבתי ספר חילוניים מאחר ואין ידם משגת לימודים בבית הספר הפרטי.

עוד היא מציינת את האישורים שנתן לקיומם של טקסים מיסיונריים בעיר, כולל אירוע גדול בהיכל הספורט העירוני, מהלך שלשמו נשכר ייעוץ משפטי שיסייע לראש העיר להתמודד מול סעיף שעליו הוא עצמו חתום.

"בכל השלבים האלה הוא זורק עצם לבית היהודי", אומרת בן ארי-סקעת הסבורה כי על נציגי הבית היהודי במועצת העיר להבהיר לראש העיר כי התנהלות שכזו לא תוכל להימשך ושיש בה פגיעה משמעותית וגסה בסטטוס קוו ארוך השנים, "אבל הם ממשיכים לשבת על הכיסא כסגן ראש עיר ללא שכר תמורת נזיד עדשים. אני כבר שלושים שנה ברעננה ושנתיים וחצי חברת מועצה ואני רואה איך המצב רק הולך ומחמיר".

עוד מציינת בן ארי-סקעת לשבח את תושבי העיר שומרי המצוות שפרסמו סטטוסים של גינוי אל מול דבריה של דיאמנט והביעו תמיכה במסעדה. היא מספרת על כוונתה לארגן אירוע השקה ופתיחה של המסעדה בבעלות החדשה בנוכחות שרים וחברי כנסת. כעת היא ממתינה להסכמת מנהלי המסעדה על מנת שתוכל לקדם את המהלך.