אקדח
אקדחפלאש 90

לפני מספר חודשים, בשיא תקופת הפיגועים בירושלים, הודיעה המשרד לביטחון פנים ליהודיה תושבת העיר העתיקה בת 55 כי נשקה האישי נשלל בהמלצת המשטרה, וזאת בטענה ש"התפללה בהר הבית" ולפיכך נשקפת ממנה סכנה.

האישה, פיגא טבנס המתגוררת מזה כ-35 שנה בעיר העתיקה בירושלים, מחזיקה ברישיון נשק ובאקדח 35 שנה ומעולם לא נחקרה או הסתבכה עם רשויות החוק.

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו, אליו פנתה טבנס, מיהר להגיש ערר על ההחלטה, אך יחד עם זאת נאלצה טבנס להפקיד את הנשק עד לתשובת המשטרה לערר.

לאחרונה, לאחר מספר חודשים בהם מסתובבת טבנס ללא הגנה, הודיעה המשטרה כי הערר של עו"ד קידר התקבל, וכי "לאחר בחינה מחודשת של הדברים", אין מניעה שטבנס תחזיק ברישיון נשק. בימים האחרונים קיבלה טבנס מחדש את רישיון הנשק ואקדחה הוחזר לה.

נציין כי טבנס מעולם לא נחקרה במשטרה בגין תפילה בהר הבית, דבר שגם אם אכן התרחש אינו מהווה עילה חוקית לשלילת רשיון נשק. בעלה אף נדקר בעבר בפיגוע סמוך לביתה, אך העניין לא הפריע לביטול רשיון הנשק.

עו"ד עדי קידר מסר "אני מברך על החזרת רישיון הנשק של מרשתי, עם זאת יש לזכור כי אנו עוסקים באזרחים תושבי יהודה ושומרון או שכונות בירושלים אשר נמצאים לצערנו יום יום תחת מתקפות טרור ואשר במקרים רבים נשקם נשלל ללא סיבה וללא צורך.

"אנו קוראים לראש הממשלה ולשר הממונה לבחון מחדש את כל התנהלות המשרד לביטחון פנים בנושא רישוי נשק. כולי תקווה שעד אז חס ושלום חיי אדם לא יפגעו מהתנהלות זו", הוסיף.