מרתון ווינר ירושלים בשנה שעברה
מרתון ווינר ירושלים בשנה שעברהצילום: באדיבות עיריית ירושלים

מרתון ווינר ירושלים המסורתי יתקיים בעוד קצת פחות מחודשיים בפעם השישית ברציפות, ובינתיים, למרות המצב הביטחוני הרעוע, נרשם מספר שיא של משתתפים שיגיעו מהארץ ומהעולם כולו בכדי לרוץ בין הנופים המיוחדים של ירושלים.

במרתון שיתקיים ב-18 למרץ, הבטיחו עד כה 5,384 רצים את השתתפותם, מתוכם 751 כאלה שיגיעו מרחבי העולם כולו, כאלה שהמצב הביטחוני הרעוע לא נותן בהם את אותותיו.

בעיריית ירושלים מספרים כי כמות הנרשמים השנה היא פי שלושה מהכמות שנרשמה באותה התקופה בשנה שעברה, ומייחסים זאת להצלחה בשנים עברו במירוץ המרתון המסורתי ולעניין הרב שיוצר מירוץ זה בין נופים חדשים וישנים, חול וקודש.

על פי הנתונים של מארגני המירוץ, בשנה שעברה נרשמו באותה התקופה בדיוק 3,911 נרשמים בסך הכללי, ו-302 רצים מתוך הסך הכללי הגיעו מחו"ל. עוד ציינו שם כי 910 מתוך הנרשמים עד כה יתחרו במירוץ המרתון המלא, 1,835 ירוצו במסגרת חצי המרתון, וכל היתר, כ-2,500 רצים, יקחו חלק בקטגוריות השונות - החל ממקצה ה-10 ק"מ, ועד מירוץ הקהילות במסלול שאורכו יהיה 800 מטר בלבד.

בעיריית ירושלים עמלים בימים אלה על מירוצי "חימום" לקראת המרתון הגדול, כשבעוד קצת יותר משבועיים, ב-19.2 ייערך "מירוץ בגין" בבירה. המירוץ על שם מנחם בגין יחלוף דרך תחנות משמעותיות בחייו של ראש הממשלה השישי של משינת ישראל - מלון המלך דוד, תחנת הרכבת הישנה, שכונת מלחה ועוד. 

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת אמר כי "מספר השיא של הנרשמים עד כה למרתון, מצביע על כך שלא הישראלים ולא התיירים, יאפשרו לטרור לשתק את העיר או את שגרת חייהם".

לדברי ראש העיר ברקת, התיירים הרבים שמגיעים להשתתף במרתון על אף המצב הביטחוני עושים זאת בעיקר לנוכח האוויר הצלול וההיסטוריה המרתקת. "כרץ מרתון אשר סיים חמישה מרתונים בערים שונות בעולם, אני יכול להגיד בביטחון מלא כי הריצה בירושלים היא המרגשת ביותר והיא משלבת נופים עוצרי נשימה, מלאי השראה, אוויר צלול ומסלול אתגרי, וישנם לא מעט רצי מרתון אשר מחפשים את האתגר הזה שלא קיים במרתונים אחרים בעולם".

"השנה, אולי יותר מתמיד חשוב לחזק את ירושלים!", אמר ברקת.